Úterý 10. prosince. Svátek má Julie.

Komerční banka a rozšiřuje pojištění platebních karet

Komerční banka reaguje na novou legislativu v oblasti platebního styku a přizpůsobuje jí pojištění platebních karet Merlin a Profi Merlin. Podle nové legislativy za zneužití karty nese klient zodpovědnost pouze do výše spoluúčasti. Vyšší škody vždy hradí banka.

Nové pojištění Merlin kryje následující rizika:

  • krytí klientovy spoluúčasti do výše 150 EUR při zneužití platební karty při zneužití karty třetí osobou, a to opakovaně v průběhu roku až do výše limitu (30 000 Kč v případě platby kartou, 15 000 Kč při výběrech z bankomatu nebo na pobočce).
  • krytí rizika zneužití platebních karet vydaných jinou bankou – pokud klient spolu s pojištěnou kartou KB ztratí i karty jiných peněžních ústavů se sídlem v ČR a nemá tyto karty pojištěny, může uplatnit krytí spoluúčasti do výše 150 euro právě z pojištění Merlin. Merlin nabízený Komerční bankou je tak prvním pojištěním na českém trhu, které kryje i toto riziko.
  • rozšíření pojistných rizik o náklady na náhradu nebo opravu zboží zakoupeného kartou KB, v případě odcizení mobilního telefonu náklady na pořízení nového přístroje spolu s náklady souvisejícími se zneužitím odcizeného telefonu (volání a zasílání SMS/MMS v době do 48 hod. od odcizení) až do výše limitu.

Banka zachovává pojištění náhrady souvisejících nákladů – např. při ztrátě klíčů či dokladů.

Nové pojištění Profi Merlin kryje následující rizika:

  • zvýšení limitů při zneužití karty třetí osobou (60 000 Kč pro platby, 20 000 Kč při výběrech z bankomatu nebo na pobočce).
  • zachování pojištění nákladů stoplistace pro právnické osoby které nemají status mikropodnikatele (definice dle nového zákona o platebním styku)
  • loupež nebo ztráta hotovosti   (tržby) nesené jako vklad na pobočku KB (limit 30 000 Kč)
  • rozšíření pojistných rizik stejně jako u produktu Merlin (pojištění pro případ odcizení mobilního telefonu a pojištění zakoupeného zboží), Profi Merlin pak nově kryje i rizika ztráty či odcizení klíčů a osobních dokladů.

„Klientům, kteří využívají platební kartu, chceme nabídnout co největší pocit jistoty," uvádí Radko Belada, vedoucí retailového bankovnictví Komerční banky.

Zdroj: Tisková zpráva Komerční banky 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.