Automobilovým koncernem, kterému v současné době nejrychleji stoupají celosvětové prodeje, je německý Volkswagen. Už za 7 let chce ročně prodávat přes deset milionů aut a být tak světovou jedničkou. Všechny jeho masové značky – tedy samotný Volkswagen, ale i Škoda a Audi – oznámily, že do té doby minimálně zdvojnásobí svoji loňskou produkci. Jedinou výjimkou v této skupině je značka Seat.
Možná si ale Volkswagen jako celek na této cestě nevede tak efektivně, jako některé jiné významné světové automobilové koncerny.
Studie Výzkumného střediska automobilového průmyslu CAR (Center Automotive Research) university v Duisburgu a Essenu, na kterou upozornil server Autoweek.cz, konstatuje, že dva velké americké koncerny, General Motors a zejména Ford, jdou na věc zřejmě lepší cestou.
Ford vyšel z krize posílen
Lepší výsledky mají i přesto, že v nedávných letech prošly obrovskou krizí. Výhodu má Ford, který již před krizí prošel restrukturalizací. Ta ho ochránila před ještě většími dopady krize a nyní již může z přijatých opatření plně těžit.