Neděle 25. srpna. Svátek má Radim.

Klienti vnímají banky velmi negativně

Banky Daniel Kuchta 23.11.2009 | 11:27 0 Komentářů

Podle průzkumu, který mezi čtenáři anglicky psaného internetového zpravodaje Final Word (FW) spolu se společností Fleet Sheet provedla agentura Donath-Burson-Marsteller (DBM) jsou klienti bank rozčarováni z postoje bank vůči podnikatelskému sektoru v době krize.

Průzkum, který se prováděl v říjnu, se zaměřil na stabilitu bankovního sektoru, hrozby a příležitosti pro banky a jeho součástí bylo i hodnocení největších bank na trhu. „S ohledem na funkční postavení a profesní složení oslovené skupiny respondentů byly otázky v našem průzkumu velmi provokativní. Šlo nám totiž o to, abychom zachytili naladění respondentů co nejpřesněji,“ vysvětluje spoluautor průzkumu Petr Blažek, Strategic Communications Director agentury DBM.

Z hlediska stability jsou podle respondentů největšími riziky odliv prostředků k mateřským společnostem, špatné úvěry podnikům, zvláště developerům, a toxická aktiva. Největší hrozbou jsou pro všechny skupiny low-cost banky.

Z hlediska služeb jsou klienti většinou velmi kritičtí a více než tři čtvrtiny souhlasí, nebo spíše souhlasí s tvrzením „Klienti jsou zajatci bank, a ty toho zneužívají“. Téměř 80 % respondentů se pak přiklání ke tvrzení „Neochota bank úvěrovat podniky pramení z neschopnosti bank rozlišit perspektivní klienty a projekty“.

Že české banky nepovedou mezi veřejností v hitparádě popularity, jsme očekávali. Ale jak negativně vnímají banky zástupci světa byznysu – čtenáři FW, nám vyrazilo dech. V průzkumu se dokonce téměř 70 procent respondentů vyslovilo pro to, aby se o bankovní trh důkladně zajímal antimonopolní úřad,“ konstatuje Petr Blažek.

Zdroj: Tisková zpráva Donath-Burson-Marsteller

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.