Neděle 01. srpna. Svátek má Oskar.

Kia Sorento ve třetím vydání. Velké SUV je inspirováno vlkem

Investice 13.02.2015 | 07:28 0 Komentářů

V porovnání s minulou generací je nové sorento výrazně delší, o něco širší a naopak nižší.

Kia Sorento ve třetím vydání. Velké SUV je inspirováno vlkem

Příchod první generace vozu Sorento znamenal pro mnohé Evropany jakési objevení korejské značky Kia. Během třinácti let, které od té doby uplynuly, se už tato automobilka stihla vypracovat mezi významné hráče a například v České republice patří pravidelně do první desítky nejžádanějších značek automobilů.

Nyní přichází na trh již třetí generace tohoto poměrně velkého SUV. Vnější rozměry v porovnání s druhou generací narostly s výjimkou výšky. Ta se snížila o půldruhého centimetru.

Auto je ovšem o půl centimetru širší a o téměř deset centimetrů delší. Nyní měří 478 centimetrů. O osm centimetrů (na hodnotu 278 cm) se také prodloužil rozvor.

Za vzhled vozu zodpovídali korejští designéři, spolupracovali ovšem také se svými kolegy pracujícími ve studiích v Evropě či v USA. Inspirací jim prý byla do značné míry i vlčí hlava.

Kufr je obrovský

Z nárůstu vnějších rozměrů budou mít užitek pasažéři (sorento jich zvládne převézt až sedm), vzadu je také dostatečný prostor pro zavazadla.

Pětimístné sorento má zavazadlový prostor o objemu 660 litrů a je v něm možno přepravovat předměty široké až 137 centimetrů. Na přání je k dispozici i rezervní kolo.

Lavice ve druhé řadě je dělena v poměru 40:20:40 a lze ji podélně posouvat v rozsahu 27 centimetrů.

Do výbavy se dostala řada prvků, které mají v automobilech značky Kia svoji premiéru. Například jde o čtveřici kamer, z jejichž záběrů se pak skládá pohled na vůz z ptačí perspektivy, což se nepochybně hodí při parkování ve stísněném prostoru.

Automobil také umí „číst“ dopravní značky, udržovat se v příslušném jízdním pruhu, upozorňovat na auta nacházející se v mrtvém úhlu (dokonce i na ta, která se tam teprve ocitnou), zvládne i sám zaparkovat a zpomalovat či zrychlovat podle dopravní situace před vozem.

Pod kapotu nového sorenta se bude montovat pouze jediný motor. Jedná se o čtyřválcový turbodiesel se zdvihovým objemem válců 2,2 litru a s výkonem 200 koní. Zájemci si budou moci zvolit buď šestistupňovou manuální převodovku, nebo automatickou převodovku se stejným počtem rychlostních stupňů. Za tu se ale připlácí 50 000 korun.

Vždy 4×4

Všechna sorenta dovážená do České republiky budou vybavena pohonem všech kol. I díky tomu vůz může táhnout přívěs o hmotnosti až 2,5 tuny.

Konstruktéři při vývoji věnovali náležitou pozornost aktivní i pasivní bezpečnosti vozu. Proto také automobil získal od nezávislé organizace EuroNCAP maximální počet pěti hvězdiček. Například chodce před nejhoršími následky při srážce se sorentem chrání aktivní (vystřelovací) kapota.

Základní cena nového vozu byla stanovena na 909 980 korun. Takový automobil pak má ve výbavě automatickou klimatizaci, sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin, přední i zadní parkovací senzory, mlhovky, elektrické ovládání oken a zrcátek, a dokonce i navigaci.

Kdo chce mít vůz v sedmimístném provedení, musí si připravit příplatek 20 000 Kč.

Cenové porovnání s konkurenčními automobily Hyundai Santa Fe a Volvem XC 60 naleznete zde.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.