Sobota 24. října. Svátek má Nina.

Kia Sorento: I pro ni nastal konec terénních časů

Investice 21.07.2010 | 00:01 0 Komentářů

Budoucí majitele potěší hlavně motor, prostor a praktičnost. Vad je méně

Minulá generace modelu Sorento znamenala pro značku Kia v České republice počátek úspěchu, který přetrval do dnešních časů. Nové Sorento, které se před nedávnem začalo prodávat, a které jsme měli možnost týden zkoušet, je jiná, ale nedá se říci, že nezajímavá káva.
Předešlý vůz měl žebřinový rám a v podstatě se dalo říci, že mimo silnice dokázal skoro tolik, co třeba Mistubishi Pajero a podobné vozy. Lidé však už do terénu nechtějí, chtějí jen pocit sucha a jistoty. A tak se vývojem z vozu, který klidně mohly používat pracovní čety elektrikářů či jiných dělníků pohybujících se cestami necestami, stalo klasické SUV.
Tedy auto, které poslouží dobře kdekoli. Městem počínaje, přes dálnici až po kluzké namrzlé, zablácené či sněhem pokryté horské silnice.
Když je „ouvej“ pomohou tlačítka
Do skutečného terénu jsme nejeli. Omezili jsme se na zhruba padesát kilometrů po rozbitých polních a lesních cestách. Na to stačil režim auto, který automaticky rozděluje točivý moment na čtyři kola podle aktuuální potřeby. Kdyby bylo bláto, mohli bychom zapnout i  režim Lock, který pohon 4×4 uzamkne až do rychlosti 40 kilometrů. Jenže bylo sucho. Tlačítko asistenta pro sjíždění z kopce jsme ale zkusili. Funguje. Opravdu stačí jen točit volantem, brzdit netřeba. #infobox

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.