Brno – Lidé se mohou v Česku poprvé podle nového hodnocení obchodů rozhodovat, kam vyrazí na velký nákup beze strachu z prošlých nebo zkažených potravin.
Vůbec poprvé totiž mají k dispozici žebříček obchodních řetězců vypracovaný Státní zemědělskou a potravinářskou inspekcí, který hodnotí pro zákazníka důležité body, které ovlivňují nakupování – mezi devět hodnocených kritérií patřila především bezpečnost potravin, výskyt falšovaných a klamavě označených výrobků, jakost čerstvého ovoce a zeleniny, dodržování hygienických norem, nebo funkčnost vnitřního kontrolního systému.
Žádný podobný žebříček zatím v Česku neexistuje. Obchody jsou v Česku hodnoceny buď podle hlasování zákazníků nebo pouze podle počtu obchodů a tržeb, to však o kvalitě nic nenapovídá.
Rozdíly jsou malé
V hodnocení Státní zemědělské a potravinářské inspekce tak dopadly nejlépe společnosti Ahold, Lidl a Makro, na výrazné problémy by už ale lidé neměli narazit nikde.