Neděle 20. června. Svátek má Květa.

Každý Čech ročně sní přes tři litry zmrzliny, vede Míša

Investice 14.04.2014 | 11:45 0 Komentářů

Čeští zákazníci preferují méně sladké zmrzliny, především vanilkovou. Hned za nimi v oblíbenosti následují zmrzliny čistě ovocné, jako je jahodová, a čokoládová.

Každý Čech ročně sní přes tři litry zmrzliny, vede Míša

Praha – Každý Čech ročně zkonzumuje přes tři litry zmrzliny, tedy přibližně 20 kusů. Z příchutí vede vanilková. Trh s balenou zmrzlinou loni klesl v ČR o jedno procento na téměř tři miliardy korun.

Celkem si lidé koupí ročně zhruba 34 milionů litrů zmrzliny, z čehož je 13 milionů litrů jednotlivých porcí a 21 milionů litrů rodinných balení zmrzliny.

Vyplývá to z údajů agentury AC Nielsen, které zveřejnila potravinářská firma Bidvest (dříve Nowaco).

Češi si loni koupili balené zmrzliny v hodnotě 2,98 miliardy korun, meziročně o jedno procento méně. Prodaný objem zmrzliny klesl o sedm procent. Hlavním důvodem poklesu trhu byl špatný start letní sezony.

„Není to tak, že by lidé přestali jíst zmrzlinu, ale minulý rok nebylo tak krásné počasí celé léto. Byly povodně v květnu, v dubnu byl ještě sníh,“ uvedl manažer Bidvestu pro značku Prima Lukáš Dědek.

Evropský průměr

Údaje o prodeji zmrzliny řadí Česko statisticky do evropského průměru. Největší spotřebu zmrzliny v Evropě mají skandinávské země, přes deset litrů na osobu a rok. Spotřeba zmrzliny roste v ČR jen pomalu a mění se hlavně v kvalitativních ukazatelích. Zájem zákazníků se přesouvá od levných polárkových dortů ke kvalitnějším výrobkům, uvedla firma Bidvest.

Nejprodávanějším druhem zmrzliny je v ČR podle údajů AC Nielsen tvarohový Míša s obratem 141 milionů korun, na druhém místě je jahodový Mrož s tvarohem a třetí je Twister green od Algidy. Bez ohledu na příchutě je nejprodávanější zmrzlinou Mrož s podílem na trhu 16 procent.

„Trh se zmrzlinou je dnes v ČR rozdělený mezi dva hlavní hráče, naši značku Prima a značky Algida a Míša od Unileveru. Prima a Algida se neustále přetahují o pozici číslo jedna v prodejnosti na českém trhu,“ dodal Lukáš Dědek.

Vede vanilková

Podle něj čeští zákazníci dlouhodobě preferují méně sladké zmrzliny, především vanilkovou. Hned za nimi v oblíbenosti následují zmrzliny čistě ovocné, jako je jahodová, a čokoládová. Na čtvrtém místě jsou pak zmrzliny tvarohové.

Potravinářská firma Bidvest v těchto dnech končí s rekonstrukcí největší tuzemské továrny na zmrzlinu v Opavě, kde se díky zavedení nových technologií zvýšila kapacita výroby o čtvrtinu. Výše investice přesáhla 90 milionů korun. Investice má posílit pozici značky na trhu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.