Mladá Boleslav – O jednu desetinu procenta se loni zvýšil podíl mladoboleslavské Škody na celosvětovém trhu s osobními auty. Činí nyní 1,4 procenta a to znamená, že zhruba každé 70. prodané auto na světě nese jméno Škoda. Celkem vloni Škoda prodala v Evropě, Rusku a Asii 879 200 aut.
Nejprodávanějším vozem zůstala Octavia. Zákazníci si jich koupili 372 900, což je skoro o 17 procent více než v roce 2010. Stoupaly i prodeje všech ostatních modelů. Fabia, která je druhá nejprodávanější, vykázala růst o 16,5 procenta na 266 800 aut.
Třetím nejžádanějším modelem mladoboleslavské automobilky je superb, který si koupilo 116 700 lidí či firem (růst o 18,1 procenta), následuje Yeti s prodejem 70 300 aut, ale s nejvyšším meziročním nárůstem přesahujícím 33 procent.
Kromě dvou nově zaváděných modelů, kterými jsou indický Rapid a tuzemská Škoda Citigo, a kterých se vloni stihly prodat jen stovky kusů, zůstal na posledním místě z hlediska prodaných kusů, model Roomster.