Úterý 22. června. Svátek má Pavla.

Kamenné obchody jsou stále v kurzu

Investice 16.12.2014 | 14:21 0 Komentářů

Průzkum realitní poradenské společnosti CBRE ve 32 zemích ukázal stálou oblibu kamenných ochodů. 79 procent lidí stále raději zvolí pro nákup zboží návštěvu kamenného obchodu. Velkou oblibou na e-shopech je obzvláště zjišťování informací, cen a dostupnosti.

Spotřebitelé podle něj vnímají samotný nákup zboží jako společenskou aktivitu, která se povaze anonymního nákupu on-line nelze vyrovnat. Většina nakupujících si prý stále přeje zboží vidět, osahat si jej, vyzkoušet a pak mít možnost jej okamžitě koupit.

Tři čtvrtiny spotřebitelů na celém světě hledají konkrétní produkty a zboží na internetu. Lidé také často komunikují na internetu s maloobchodníky a dalšími spotřebiteli, aby zjistili, co je nejlepší a až teprve po této analýze učiní nákup. Roste také počet lidí (42 procent), kteří na sociálních sítích sdílí své zkušenosti s produktem.

Téměř třetina spotřebitelů na celém světě používá mobil nejen ke zjištění informací o produktu, ale také ke srovnávání cen. Tento trend je zvlášť výrazný v Asii a Pacifiku.

Role kamenných obchodů je stále významná a jejich role neklesá. „Zejména u značkových nákupů hrají velkou roli emoce a atmosféra v obchodě. V prodejnách luxusního zboží chtějí být zákazníci opečovávaní a někteří chtějí být při nakupování vidět, protože to považují za věc prestiže,“ uvedl Tomáš Beránek ze společnosti CBRE.

Zdroj: ČTK

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.