Spotřebitelé podle něj vnímají samotný nákup zboží jako společenskou aktivitu, která se povaze anonymního nákupu on-line nelze vyrovnat. Většina nakupujících si prý stále přeje zboží vidět, osahat si jej, vyzkoušet a pak mít možnost jej okamžitě koupit.
Tři čtvrtiny spotřebitelů na celém světě hledají konkrétní produkty a zboží na internetu. Lidé také často komunikují na internetu s maloobchodníky a dalšími spotřebiteli, aby zjistili, co je nejlepší a až teprve po této analýze učiní nákup. Roste také počet lidí (42 procent), kteří na sociálních sítích sdílí své zkušenosti s produktem.
Téměř třetina spotřebitelů na celém světě používá mobil nejen ke zjištění informací o produktu, ale také ke srovnávání cen. Tento trend je zvlášť výrazný v Asii a Pacifiku.
Role kamenných obchodů je stále významná a jejich role neklesá. „Zejména u značkových nákupů hrají velkou roli emoce a atmosféra v obchodě. V prodejnách luxusního zboží chtějí být zákazníci opečovávaní a někteří chtějí být při nakupování vidět, protože to považují za věc prestiže,“ uvedl Tomáš Beránek ze společnosti CBRE.
Zdroj : ČTK