Pondělí 26. října. Svátek má Erik.

Již 20 let Škoda nevyrábí kupé. A hned tak nezačne

Investice 24.05.2010 | 10:20 0 Komentářů

Posledním vozem s karosérií kupé, který mladoboleslavská škodovka vyráběla, byl Rapid

Mladá Boleslav – Plány na to, že mladoboleslavská škoda rozšíří v dohledné budoucnosti svoji modelovou řadu o ještě luxusnější (než je superb) či sportovnější (než je fabia a octavia RS), jsou zřejmě na dlouho pohřbeny. Už před lety mělo škodovácké vedení problémy prosadit v centrále koncernu Volkswagen výrobu nástupce superbu první generace, plány na výrobu kupé pak byly shozeny ze stolu zcela. Škodovka se má zaměřovat na úplně jinou klientelu.
Přitom automobily se splývavou zádí, neboli kupé, jsou obvykle vlajkovou lodí automobilky. Škoda má navíc v tomto ohledu tradici. Letos slaví dokonce dvě kulatá výročí: Před 40 lety začala výroba jednoho z nejhezčích vozů v historii této automobilky – modelu 110R a před dvaceti lety skončila bez náhrady výroba tehdejší Škody Rapid.

Škodovka za dobu, kdy je ve vlastnictví koncernu Volkswagen, učinila dva oficiální pokusy o novou škodovku s karosérií kupé. Tím prvním bylo velké kupé odvozené od superbu první generace, které se na ženevském autosalonu v roce 2002 prezentovalo pod názvem Škoda Tudor, tím druhým byl naopak malý sporťáček pro mladé – Škoda Joyster. Ten se prezentoval o čtyři později v Paříži, a přestože to jeden čas vypadalo s jeho zařazením do výroby velice nadějně, nejspíš se ho nikdy nedočkáme.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.