Dokud fungování služeb Opencard zajišťovala společnost EMS, k výpadkům nikdy nedošlo. Nynější situace je pouze důsledkem dlouhodobého neřešení problémů. Zároveň za stávající stav nese plnou odpovědnost současné vedení hlavního města,“uvedl mluvčí EMONEY GROUP Martin Opatrný.
Praha o problémech věděla dopředu
O riziku výpadků služeb přitom Praha dobře a dlouhodobě ví (viz např. Informace Zastupitelstva hl. m. Prahy Z-2699 z května 2014). V dokumentu je výslovně uvedeno: „Bez této podpory ze strany EMS nelze dál systém provozovat bez rizika výpadku služeb, jelikož servisní podpora pro provoz Opencard je klíčová.“ Na to samé poukázal také posudek společnosti Nexia z dubna 2015, který primátorka Prahy slíbila zveřejnit a dosud tak neučinila.
Za 9 měsíců tak současné vedení města v rámci projektu Opencard nevyřešilo vůbec nic a pouze vědomě dopouští poškozování úspěšně fungujících služeb, a tedy i zmaření veškerých dosavadních investic.
Zdroj : Tisková zpráva EMONEY GROUP ČR a SR