Čtvrtek 22. srpna. Svátek má Bohuslav.

Finanční poradci u Čechů moc nebodují

Říjnový průzkum od agentury FastConnect, kterého se zúčastnilo přes tisíc respondentů, naznačuje, že si u nás finanční poradci nevybudovali příliš dobré renomé. Nejhorší vlastností poradců je, že se snaží vnutit „své“ produkty bez ohledu na klienta a jeho situaci. Variací tohoto zlozvyku je, že poradci prodávají místo aby radili. Naopak nevíce si lidé váží toho, když je poradce vyslechne a nabídne různá řešení, jejichž klady i zápory objektivně vysvětlí. Pouze méně než třetina Čechů by si v otázkách svých financí nechala poradit od nezávislého odborníka – přednost dáváme zaměstnancům bank či radám rodiny a přátel (tisková zpráva Fast Connect).

Najít dobrého finančního poradce se zdá obtížné 61 % běžných lidí. Spokojených klientů finanční poradci nemají mnoho: služeb finančního poradce v současnosti využívá pouhých 10 % dospělých Čechů; 44 % mají minulou zkušenost, avšak v současnosti se o svých financích již neradí. Jedná se pravděpodobně o důsledek zklamání ze špatně odvedené práce.

Výzkum byl uskutečněn v souvislosti se spuštěním nezávislého výzkumného portálu FinančníStar.cz. Portál kromě výsledků kvantitativních průzkumů nabízí virtuální diskuze běžných lidí mezi sebou i s poradci. „Chceme najít odpověď na to, co mohou poradci dělat jinak a lépe, aby své potenciální, dosud nepoznamenané klienty, tedy 46 % české dospělé populace, neodradili, ale naopak u nich zabodovali,“ říká Cyril Holub z FinančníStar.cz a pokračuje: „Budeme i kvalitativně sledovat reakce a diskuze běžných lidí na našem portálu, kde se o finančním poradenství mluví bez cenzury či komerčních zájmů.

„Jsme rádi za tuto iniciativu. Věříme v její přínos pro povýšení finančně-poradneského prostředí v ČR,“ uvádí Slavomír Kožúšek z Komory finančních poradců ČR.

Autoři FinančníStar.cz si předsevzali, že svým projektem chtějí  pomoci běžným lidem sdílet své názory, diskutovat a radit se, s možností doporučit osvědčené poradce ostatním; a finančním poradcům pomoci lépe pochopit potřeby trhu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.