Najít dobrého finančního poradce se zdá obtížné 61 % běžných lidí. Spokojených klientů finanční poradci nemají mnoho: služeb finančního poradce v současnosti využívá pouhých 10 % dospělých Čechů; 44 % mají minulou zkušenost, avšak v současnosti se o svých financích již neradí. Jedná se pravděpodobně o důsledek zklamání ze špatně odvedené práce.
Výzkum byl uskutečněn v souvislosti se spuštěním nezávislého výzkumného portálu FinančníStar.cz. Portál kromě výsledků kvantitativních průzkumů nabízí virtuální diskuze běžných lidí mezi sebou i s poradci. „Chceme najít odpověď na to, co mohou poradci dělat jinak a lépe, aby své potenciální, dosud nepoznamenané klienty, tedy 46 % české dospělé populace, neodradili, ale naopak u nich zabodovali,“ říká Cyril Holub z FinančníStar.cz a pokračuje: „Budeme i kvalitativně sledovat reakce a diskuze běžných lidí na našem portálu, kde se o finančním poradenství mluví bez cenzury či komerčních zájmů.“
„Jsme rádi za tuto iniciativu. Věříme v její přínos pro povýšení finančně-poradneského prostředí v ČR,“ uvádí Slavomír Kožúšek z Komory finančních poradců ČR.
Autoři FinančníStar.cz si předsevzali, že svým projektem chtějí pomoci běžným lidem sdílet své názory, diskutovat a radit se, s možností doporučit osvědčené poradce ostatním; a finančním poradcům pomoci lépe pochopit potřeby trhu.