CZK/€ 25.235 -0,12%

CZK/$ 23.616 -0,24%

CZK/£ 29.364 +0,02%

CZK/CHF 25.810 -0,65%

07. 09. 2018

6 komentářů

Finanční poradce nahradí umělá inteligence

 

Studie Světového ekonomického fóra a poradenské společnosti Deloitte ukázala, že umělá inteligence (AI) zásadně promění odvětví finančních služeb. Umělá inteligence má mimo jiné změnit poskytování finančního poradenství.

Loading



 

Umělá inteligence by podle studie měla částečně nahradit finanční poradce. Finanční poradenství bývá většinou obecné a neosobní a doporučení tradičních poradců až příliš subjektivní. Umělá inteligence má pomocí algoritmů vyhledat, porovnat a doporučit nejvhodnější produkty od různých poskytovatelů v závislosti na potřebách klienta. Většinu rutinních rozhodování klientů má zautomatizovat.

„Otázkou zatím zůstává, zda se poskytovatelem této nové služby nakonec stane tradiční finanční instituce, technologická firma nebo zcela noví hráči. Je však jasné, že se změní konkurenční dynamika trhu, kde nejvyšší výnosy bude generovat vlastník klientského vztahu, přičemž ostatní hráči se stanou pouhými poskytovateli komoditní služby,“ dodává Štěpán Húsek, partner technologického poradenství pro finanční sektor Deloitte.
Zdroj : Tisková zpráva Deloitte

Loading

Vstoupit do diskuze 6 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články

Nerovnoměrný vývoj: Investice do umělé inteligence v Evropě a USA

V posledních letech jsme svědky rapidního vzestupu technologie umělé inteligence (AI) a jejího vlivu na globální ekonomiku. Vývoj v oblasti AI zásadním způsobem mění to, jakým společnosti, průmyslová odvětví a dokonce i státy pracují. Skutečností je, že investice do umělé inteligence v Evropě zpomalují, zatímco v USA […]

Text: Filip Kučera

31. 08. 2023


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

 
 
 

 
  • Pavel Hanzl

    7 září, 2018

    Nikdy se tak nestane.

    Odpovědět

  • Karel Dvořák

    9 září, 2018

    To máte pravdu, protože naprogramovat umělou inteligenci, aby se chovala jako zlodějská svině, je nadlidský úkol.

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    9 září, 2018

    Dobrý pokus.

    Odpovědět

  • Karel Dvořák

    9 září, 2018

    To nebyl pokus. To je rána do živého.

    Odpovědět

  • Pavel Hanzl

    9 září, 2018

    Pane Dvořáku, váš pokus urazit všechny slušné poradce selhal. Mne jste nezasáhl, vaše osobní radost, jak jste asi tnul do mého živého masaa či duše se zakládá na mylném úsudku, že všichni jsme zlodějské svině, tedy kdokoliv. Pak odvozujete, že jsem postižená husa a proto jsem se ozval. Tak tomu ale není. Nejsem zlodějská svině, pane.

    Možná vám někdo ublížil, ale to vůbec neznamená, že vám chce ublížit každý. Potřebujete dobrého odborníka a pokud své ego zvládnete, můžete mi zavolat.

    Mne váš pokus urazit všechny poradce bez rozdílu tudíž ponechal naprosto chladným, ti co to dále četli se neobtěžovali vám vysvětlit, že oni sami také mají čisté svědomí a ti ostatní slušní to nečetli. Ti, co ubližovat klientům chtějí, sem zase nelezou, mají plný kalendář schůzek ke zmasakrování klientů a nestojí o účast v diskusi na odborném serveru pro finanční poradce, kde by se mohli zlepšovat. Takže pláčete hezky, ale na nesprávném hrobě (případně zuříte hezky, ale mne k žádnému verbálnímu výlevu s použitím lékařských výrazů o vašem duševním stavu nevyprovokujete – kromě toho si myslím, že píšete bez rozmyslu a v afektu, něco vás finančně z minulosti bolí, takže se potřebujete verbálně projevit).

    Patrně cílíte na ty poradce, kteří záměrně klientům ubližují. Je jen otázkou výše vašeho intelektu, proč nepřipouštíte existenci i slušných poradců. Pak byste se do mne nepotřeboval opřít.

    Před týdnem jsem dělal analýzu finančního portfolia bohatého podnikatele. Dlouhodobě byl zneužíván několika pseudoporadci přes běžné pojistné v IŽP, kde masivně investoval a samozřejmě nic netušil o významu mimořádného pojistného, o kterém mu všichni jaksi zapomněli povyprávět předem. Škoda přes jeden milion Kč. Budu to sanovat přes nové investice, přes obrovské slevy na jejich vstupních poplatcích, ale se souhlasem klienta též přes pojišťovny, finančního arbitra, ČNB nebo soudy, budeme žádat zneplatnění těch smluv od počátku, protože klient byl zjevně podveden a ti poradci zjevně nepracovali s odbornou péčí a v jeho zájmu. Klient má volné 4 mega a mezi příjmy a výdaji 100 000 Kč měsíčně, věk 55.

    Před 10 lety se na mne obrátil jeden ze spolumajitelů Partners, abych se pokusil sanovat škodu 4 jejich klientů, kteří předtím byli obslouženi jistým Lukášem Š z OVB, škoda celkem m 2 miliony Kč, opět přes běžné pojistné v IŽP na investice. Značnou část škody (většinu) jsem k dnešnímu dni sanoval. Byl jsem tehdy TOP poradce z Fincentra, což je pikantní, protože to byl jeden z hlavních konkurentů Partners (na trhu od června 2007). Nazval jsem veřejně šéfa OVB pana Uzla prasetem, čímž jsem si vysloužil trestní oznámení OVB a také jsem urazil užitečné domácí zvíře.

    Ještě máte pocit, že jsme všichni zlodějské svině?

    Češi jsou finančně hluboce negramotní, ale nechtějí či nemohou to aktivně dohnat samostudiem. Právě proto potřebují slušné finanční poradce a stroj, software, či robot to nikdy nemůže nahradit. Možná kyborg tak za 50 let. To už budu dlouho mimo obor, takže, máte tyhle výlevy zapotřebí?

    Odpovědět

  • František

    10 září, 2018

    S termínem „slušnost“ mám od doby kandidatury pana Drahoše na post prezidenta trošku problém, neboť toto slovo tak nadužíval, až jej zcela zprofanoval (alespoň v mých očích). Takže od té doby kdykoliv čtu slovní spojení finanční poradce + slušnost, tak pokaždé velmi zpozorním. Nikdo tu pane Hanzle (asi) nezpochybňuje Vaše poradenské kvality, ale má člověk Vašeho jména a renomé zapotřebí se sáhodlouze vyjadřovat ke kdejakému nesmyslnému příspěvku ? Divím se, kde na to berete čas a energii.

    Odpovědět