Pátek 24. září. Svátek má Jaromír.

Fenomén Minecraft – proč nás baví hry bez cíle?

Investice 10.09.2011 | 11:01 0 Komentářů

Nedodělaná hra, kterou ve volném čase sepsal jeden švédský programátor, učarovala milionům lidí

Fotorealistická grafika, intuitivní ovládání, 3D zvuk a poutavý příběh, to jsou nejběžnější ingredience úspěšné videohry dnešních dní. Titul Minecraft ani na jednu z těchto „komponent úspěchu“ nesází, na první pohled hra vypadá, jako by vznikla počátkem devadesátých let, přesto si během jednoho roku podmanila miliony hráčů. Přitom ještě ani není dodělaná.

Veřejná betaverze Minecraftu se objevila teprve loni a velmi rychle si získává oblibu milionů hráčů po celém světě (v srpnu 2011 dosáhl počet prodaných licencí 3,2 milionu, registrovaných hráčů s verzí zdarma bylo přes 12 milionů). Za vznikem Minecraftu přitom stojí jediný programátor, Švéd Markus Persson alias Notch, který hru vytvořil ve svém volném čase. Dnes se hra prodává za 15 euro, finální verze bude stát 20.
Kouzlo jednoduchosti
Fenomenální úspěch hry mu dovolil spoluzaložit vývojářské studio a na podzim letošního roku bychom se tak měli dočkat finální verze hry. Vznikají také verze pro mobilní zařízení (např. pro Android je již oficiální klient Minecraftu zatím exkluzivně pro telefon Sony Ericsson Xperia Play), závislosti tak už hráči neuniknou ani mimo svůj počítač.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.