Sobota 28. listopadu. Svátek má René.

První vsadil na elektřinu. Ale výhody jako taxi nemá

Investice 11.10.2010 | 03:57 0 Komentářů

Dojezd elektromobilu s novými bateriemi je v pražském provozu přes 200 kilometrů

Josef Vyskočil žil několik let v Londýně. Pak se vrátil do Čech a rozhodl se založit kurýrní službu, která využívá na doručování zásilek vozidla výhradně na elektrický pohon. Zatímco v Londýně jsou příslušné instituce elektromobilům velice nakloněny, v Praze je situace nepoměrně horší.
„Ano, neplatím sice silniční daň jako jiní podnikatelé, povinné ručení se mi podařilo sehnat  za 1800 Kč, i když prý jsou ještě levnější a nebudu muset jezdit do servisu na výměnu oleje. Tím ale výhody končí,“ vypočítává Josef Vyskočil, jednatel kurýrní služby Ekokurýr. „Chtěli by jsme mít možnost vjíždět do pruhů určených pro autobusy a taxikáře, a také například zastavovat v modré či jiné parkovací zóně. To jsou všechno věci, které jsou v Londýně běžné. Už máme sice přislíbeno jednání na magistrátu, ale zatím se nic neděje,“ říká trošku posmutněle Vyskočil.

V současné době rozváží zásilky s elektrickou verzí Citroënu Berlinga, což je vůz, který se před deseti lety sériově vyráběl (a nyní v modernější verzi začíná opět dělat) a navíc má ještě dva elektroskútry. U nich je možné nabíjet baterii mimo vozidlo, takže má pro každý skútr dvě. Teoreticky tak je možné, aby jezdily vlastně nepřetržitě.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.