Středa 28. října. Je Státní Svátek

Dočkají se Češi digitálního obchodu s hudbou?

Investice 30.07.2011 | 13:21 0 Komentářů

Už za měsíc má být spuštěn nový digitální obchod s hudbou ClickMusic. Co od něj můžeme očekávat?

Když v únoru letošního roku skončil virtuální obchod iLegalne.cz, ztratili Češi možnost, jak legálně nakupovat hudbu v digitálním formátu. Internetový trh s hudbou se až na několik malých obchůdků menších labelů znovu stal pirátským územím. To se chystá změnit portál ClickMusic, který by měl být spuštěn v září. Muzikantům nabídne možnost prodávat hudbu přímo fanouškům.

Objem digitálních prodejů je pro současnou podobu hudebního průmyslu čím dál důležitější a na největších světových trzích už hudební vydavatelé vydělají více na digitálních formátech než na klasických fyzických nosičích (CD, vinyl, kazeta). I v Čechách samozřejmě rapidně ubývá kamenných obchodů s hudbou, ale prodej hudby ve formátu MP3 se nikdy úplně neuchytil. Největší globální obchody jako iTunes nebo Amazon se naší zemi vyhýbají a tři roky iLegalne.cz byly ve znamení permanentní války – bohužel ale nejen o zákazníky, ale také války s velkými vydavateli o podmínky, za nichž je možné hudbu prodávat.
Muzikanti fanouškům
ClickMusic chce tento problém překročit přímým prodejním modelem, který popisuje příměrem k farmářům, jež na trhu ve městě bez prostředníka prodávají produkty své práce. „Chceme vytvořit přímý vztah mezi umělcem a jeho fanouškem. Je to ten nejférovější model, který může existovat,“ říká hudební producent Michal Pekárek, který za ClickMusic stojí. Podle něho idea projektu vzešla „odspodu“ – od muzikantů, na kterých je patrné zoufalství, že v Čechách trh s hudbou nejde s dobou.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.