Chuť utrácet ani spotřebitelské preference se v posledním měsíci nijak viditelně nezměnily. Výrazně méně v posledním měsíci spotřebitelé nakupovali potraviny (-4,5 %), pohonné hmoty (-4,8 %), vybavení domácnosti (-4,7) a zboží v drogériích.
Naopak více zboží si nakupující odnesli z obchodů s elektronikou, i když v tomto případě stále funguje efekt klesajících cen, který jim umožňuje donést si více zboží za menší peníze. Bezprecedentní boom i nadále pokračuje u zásilkových a internetových obchodů, které na rozdíl o padajícího maloobchodu zažívají dvouciferný nárůst tržeb a ukrajují si tak podíl na trhu na úkor kamenných obchodů.
Nízké tržby maloobchodu stále odrážejí obezřetné chování nakupujících, respektive nízkou spotřebitelskou poptávku, kterou na jedné straně limitují vyšší ceny zboží, jako jsou potraviny nebo pohonné hmoty, a na straně druhé, nijak výrazně se nelepšící reálná finanční situace domácností.
Pro další měsíce předpokládáme, že propady maloobchodu se začnou zpomalovat s tím, jak se začne stabilizovat i domácí poptávka. Nárůst spotřeby a tedy i ochoty nakupovat však může podpořit teprve až zlepšení ekonomické situace, které začnou spotřebitelé vnímat a ve svých peněženkách skutečně pociťovat.