Praha – Nákupy aut a náhradních dílů, ale i větší chuť lidí utrácet za potraviny v hypermarketech a supermarketech zvýšily v dubnu tržby v pokladnách českých obchodníků.
Podle čerstvých údajů Českého statistického úřadu vzrostly maloobchodní tržby v dubnu za měsíc o 0,3 procenta, ve srovnání s loňským dubnem dokonce o 4,6 procenta. Bez zohlednění rozdílu v počtu pracovních dní byl meziroční růst 2,7 procenta.
„Očekávali jsme poněkud nižší růst, konkrétně 1,5 procenta. Domnívali jsme se, že by se na dubnových maloobchodních tržbách mohl více podepsat slábnoucí prodej automobilů a nevýhoda jednoho pracovního dne oproti dubnu minuléhé roku. Oproti březnu, kdy maloobchodní tržby rostly o 2,1 procenta, se jedná o mírný nárůst. Ale únor byl s růstem 6,5 procenta přece jen někde jinde,“ komentoval výsledky analytik Raiffeisenbank Václav Franče.