Brno – Tenhle sen je možná označovaný za „americký“, ale sní o něm i mnoho mladých Čechů. Díky vlastnímu originálnímu nápadu založit fimu a vydělat velké peníze.
Navzdory originalitě či převratnosti nápadu však nemá začínající firma zaručenou zářivou budoucnost. Na vybudování prosperující společnosti pouze originální nápad nestačí, je třeba i cit pro obchod, marketing, orientace v prostředí. Právě to je důvod, proč zejména ve Spojených státech už léta funguje ‚startup‘ ekosystém a celá řada aktivit a komunit orientovaných na startupy.
„Sledování startupů, tedy scény začínajících firem, je důležité pro mnoho lidí. Ti, kdo mají vlastní nápad díky zprávám z této oblasti, mohou zjistit, zda už někdo nevymyslel něco podobného. Investoři si díky fungující startup komunitě mohou vyhlédnout zajímavý projekt, do kterého vloží nemalou částku. A firmy z různých oborů zase mohou díky ní vyhledávat nové talenty nebo nápady, které odkoupí. Zásadní je tedy i dostatek správných kontaktů,“ vysvěluje Michal Hrabí z Jihomoravského inovačního centra.