Praha – Už přibližně 21 tisíc internetových obchodů funguje v současné dob v Česku. Navíc k nim každý měsíc přibývá několik stovek nových.
„Pokud porovnáme velikost českého trhu například s trhem britským, kde je aktivních zhruba 30.000 e-shopů, tak Česká republika je z pohledu počtu aktivních internetových obchodů opravdu e-shopovou velmocí,“ komentovali výsledky autoři průzkumu Stav e-commerce v ČR.
„Navíc očekáváme, že počet internetových obchodů se bude dále navyšovat a rok 2013 určitě nebude výjimkou. Při tak velké penetraci e-shopů musí ale internetové obchody klást velký důraz na přidanou hodnotu a o zákazníka maximálně pečovat,“ podotkl Miroslav Uďan, který průzkum Stav e-commerce v ČR v roce 2012 připravil.
Necelá pětina tuzemských internetových obchodů je zaměřena na módu.