Brno/Praha – Heslo náš zákazník náš pán v mnoha českých firmách neplatí, společnosti kvůli nespokojenosti lidí přichází o miliardy korun.
Kvůli nespokojeným zákazníkům tak přišly české firmy ročně o více jak 19 miliard korun. Jde o částku, která představuje neuskutečněné nákupy.
Lidé raději nekoupí
„Ty by jinak spokojený spotřebitel u firmy uskutečnil. Více než polovina lidí uvedla, že ukončili obchodní vztah výhradně kvůli nízké kvalitě klientské péče,“ uvedl Martin Veselka, regionální manažer společnosti Genesys, která prostřednictvím společnosti Greenfield oslovila 521 českými spotřebitelů. Na 28 otázek elektronického dotazníku odpovídali zástupci všech věkových a příjmových kategorií starší 18 let.
Kvůli přechodům klientů ke konkurenci přišly podle Veselky firmy o 9,45 miliardy korun a dalších 9,84 miliardy korun představují nedokončené a nerealizované nákupy. „Lidé se prostě rozhodli, že se bez zboží nebo služby obejdou,“ uvedl Veselka.