CZK/€ 25.230 -0,02%

CZK/$ 23.714 +0,00%

CZK/£ 29.540 +0,02%

CZK/CHF 26.023 +0,17%

17. 10. 2018

0 komentářů

Česká republika v konkurenceschopnosti mírně zaostává za EU15

 

Konkurenceschopnost České republiky sice zůstává stejná, ale vlak nejlepších nám ujíždí. Na vině je nedostatečná infrastruktura, nedostatek kvalifikované pracovní síly, stav institucí a zaostávání v informačních technologiích. Vyplývá to ze Zprávy o mezinárodní konkurenceschopnosti.

Loading



 

Česká republika si v žebříčku udržela pozici na hranici třetí a čtvrté desítky zemí světa. Mezi 140 zeměmi zaujala 29. místo. Jenže v porovnání s EU15 zaostává kromě makroekonomické stability ve všech dalších jedenácti ukazatelích.

„Vlak nejlepších nám ujíždí. Situace se oproti loňsku v zásadě nezměnila,“ uvedl Pavel Kafka, prezident České manažerské asociace (ČMA), která se v České republice již řadu let podílí na sběru dat pro WEF.

Podle ČMA by se ČR měla soustředit například na zavádění do praxe autonomních aut, postavení vysokorychlostních tratí a podporu nanotechnologií a dalších moderních technologií.

Nízká inovační schopnost ČR souvisí s naším postavením ekonomiky se stále poměrně nízkou přidanou hodnotou výroby. Dochází sice k postupné sofistikaci výroby, takže přidaná hodnota se poněkud zvyšuje, stále však nadnárodní společnosti vyhledávají ČR zejména pro její levnou a kvalifikovanou pracovní sílu. Nikoli z toho důvodu, že by zde nalezly jedinečné globálně uplatnitelné know-how nebo znalosti,“ okomentoval výsledky zprávy Lukáš Kovanda, hlavní ekonom Czech Found.
Zdroj : Tisková zpráva ČMA

REKLAMA

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz


Související články

Globální marketingové trendy. Společnosti investují a chystají metaverse zážitky

Od geopolitických válek, přes ekonomickou nestabilitu až k hrozbám, které přináší klimatická změna. Tomu všemu a dalším externalitám čelí marketingoví ředitelé po celém světě. I přes neustálý nátlak ale nachází nová řešení pro další růst. Průzkum Deloitte Globální marketingové trendy pro rok 2023 přináší čtyři tipy, které […]

Text: Filip Kučera

07. 09. 2023

Sedm druhů plýtvání: Zeštíhlete administrativu!

Firmy světové třídy se zaměřují na škrty všeho, co nepřidává hodnotu. Rentabilita si to žádá. Odstraňování plýtvání je jedním ze způsobů, jak zvýšit ziskovost jakéhokoli podniku. Procesy buď hodnotu přidávají, nebo vytvářejí zbytečné náklady.

Text: Radovan Novotný

05. 04. 2019

Zboží z dovozu? Zapomeňte!

Má-li být něco dováženo, surovinami počínaje a vyspělou elektronikou konče, bude země nejprve muset něco vyvážet a získávat tvrdou měnu. Tedy pokud se nebude chtít zadlužovat v zahraničí.

Text: Radovan Novotný

23. 11. 2018


Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *