12. 02. 2019
Česká pojišťovna čelí dalšímu obvinění kvůli smlouvám o životním pojištění
Podle spolku Podvedení klienti Česká pojišťovna systémově krátí výplatu odkupného při předčasném ukončení smlouvy o životním pojištění. Dnes o tom informovali představitelé spolku. Česká pojišťovna obvinění odmítá.
„Česká pojišťovna svým klientům nejméně od roku 2016 systematicky krátí výplatu plnění. Zjednodušeně řečeno, pokud k datu ukončení smlouvy byla hodnota investičního účtu klienta 100.000 korun, Česká pojišťovna se při vyúčtování odkupného tváří, že byla o 15.000 nižší, aniž by ovšem klient o této manipulaci dostal od pojišťovny jakoukoli informaci a měl šanci to zjistit,“ uvedl dnes člen výboru spolku Podvedení klienti Jiří Chvojka.
Snižováním odkupného při předčasném ukončení pojistné smlouvy si Česká pojišťovna podle spolku navyšuje příjmy na úkor klientů. Podle spolku má jít až o stovky tisíc smluv o životním pojištění uzavřených v letech 2005 až 2013. Spolek usiluje o rozšíření již existující žaloby u Městského soudu v Praze v kauze neplatných smluv investičního životního pojištění na základě dokumentů, které pojišťovna předložila v rámci sporů s klienty do spisů finančního arbitra.
„Pojistná plnění a další plnění z pojistné smlouvy, zejména odkupné, jsou vždy vyplácena v souladu se zákony, pojistnou smlouvou a pojistnými podmínkami. Každý klient tak dostane vše, na co má na základě podmínek produktu a své smlouvy nárok,“ uvedla mluvčí České pojišťovny Ivana Buriánková s tím, že o vývoji odkupného byli klienti řádně informováni.
„V modelaci pojištění, kterou obdrželi před sjednáním pojistné smlouvy, bylo jasně číselně vyjádřeno, jaká je plánovaná výše kapitálové hodnoty a odkupného, z čehož jasně vyplývala výše předem stanovaných srážek. Kromě toho si klienti mohli kdykoliv požádat o podrobný výpis, z něhož si mohli ověřit výši odkupného a způsob jeho výpočtu,“ dodala.
Zdroj : ČTK
REKLAMA