V listopadu se krizí cítí být zasaženo celkem 36 % českých domácností. Navíc celkem 27 % českého obyvatelstva se na svou budoucnost dívá optimisticky a neočekává, že by na ně měla mít krize zásadnější vliv. „Ekonomické ukazatele z celé Evropy začínají být příznivější a z našeho výzkumu vyplývá, že se to odrazilo i na vnímání českých domácností. Češi zkrátka na svou budoucnost začínají nahlížet v jasnějších barvách,“ komentuje Libor Vaníček, ředitel marketingu a přímé distribuce společnosti ING ČR/SR.
Z výzkumu vyplynulo, že nejvíce se krizí cítí zasaženi Češi ve věku od 45 do 59 let (44 %). Zajímavé je, že naopak nejméně se cítí být zasaženi lidé ve věku nad 60 let (34 %). Téměř identicky dopadla i věková kategorie respondentů do 29 let (35 %). Z hlediska vzdělání se nejvíce zasaženi krizí cítí lidé se základním vzděláním (41 %).
Navzdory krizi je však trh s finančními produkty velmi stabilní. Stále existuje poměrně neměnné procento lidí, kteří těchto produktů využívají. Navíc množství lidí, kteří přistupují k rušení finančních produktů, je zhruba stejně velké jako množství lidí, kteří si finanční produkty nově zakládají (2-3 %).
Více informací naleznete v tiskové zprávě ING ČR/SR zde.