Praha – Čeští zákazníci a zákaznice vydavatelství Reader´s Digest letos opět prokázali v anketě Dobrá značka neměnnost svých postojů. Již desátým rokem označují v četných kategoriích stále stejné obchodní značky.
Například Škoda je opakovaně považována za nejdůvěryhodnější značku mezi automobily, Česká spořitelna mezi bankami a stavebními spořitelnami, Olympus mezi fotoaparáty, Eta mezi kuchyňskými spotřebiči či Bromhexin mezi léky proti kašli.
Jednou z mála proměnlivých kategorií je oblast vlasové kosmetiky. V ní letos poprvé kraluje Schwarzkopf. V minulých devíti letech se na první pozici střídaly Avon a Wella. Avon byl nejdůvěryhodnější značkou čtyřikrát, zatímco Wella pětkrát.
Obměnu na pozici vítěze zaznamenala v průběhu deseti let také kategorie Cestovní kancelář. Zatímco v letech 2001-2004 byl nejdůvěryhodnější společností Fischer, v posledních šesti letech zvítězil vždy Čedok. Několikrát se obměnila ale i kategorie počítačů, léků proti bolesti nebo čerpacích stanic.