Čechům se totiž vyplatí počkat na slevovou akci, jelikož výskyt konkrétního zboží je velmi častý. Snadno se potom stane, že v jednom z obchodů slevová akce na produkt končí, ale v druhém obchodě bude právě začínat.
„Ráda piji víno Habánské sklepy, tak jsem si zadala, aby mi přišel e-mail vždy, když bude tato značka v akci. Nabídka mi chodí minimálně dvakrát měsíčně,“ popisuje svoji zkušenost Zuzana Štěpánková z portálu AkcniCeny.cz, který monitoruje všechny vydané letáky .
I přesto se však valná většina zákazníků nechá zlákat obchodními praktikami a kupují věci, které obchod vystavuje zákazníkovi na oči a přitom daná věc není ve slevě.
„Přestože zákazníci hypermarketů více plánují své nákupy, ve skutečnosti nakupují produkty impulzivněji než zákazníci supermarketů. Je to proto, že v hypermarketech uskutečňují větší nákupy, takže jsou více otevřeni hedonismu a jsou více ovlivněni rozmanitou nabídkou výrobků v akci, které by se mohly později hodit,“ vysvětluje dopady velké nabídky na chování kupujících Miroslav Paška z výzkumné agentury Ipsos.
Zdroj : Aktualne.cz