Neděle 25. července. Svátek má Jakub.

Češi často utrácí v malých marketech, nejvíc v obřích

Investice 27.05.2009 | 12:32 0 Komentářů

Tržby loni rostly nejrychleji supermarketům, nejvíce peněz stále inkasují hypermarkety.

Brno – Dvakrát týdně do menší „sámošky“ nedaleko domova, jednou za týden zajet na velký nákup týden do hypermarketu na okraji města a ještě se cestou zastavit v diskontní prodejně pro nějakou obzvlášť lákavou nabídku.
Podobně vypadá podle průzkumu společnosti Nielsen nákupní chování lidí v České republice. Výsledky průzkumu přinesla agentura ČTK. Průměrně podle nich lidé navštíví supermarket osmkrát měsíčně, hypermarket pětkrát a diskont čtyřikrát do měsíce.
Nejvyšší částky utrácíme jednoznačně při oněch velkých nákupech v hypermarketech. Vloni nasypali Češi do pokladen těchto prodejen 119 miliard korun. O přibližně polovinu méně, 53 miliardy korun, skončilo v kasách supermarketů, diskontní prodejny utržily nejméně – 46 miliard.
Supermarketů je méně, ale častěji jsme v nich utráceli
Přestože co do objemu tržeb skončily až na druhém místě, nejrychleji rostly příjmy supermarketům. Připsaly si na svůj vrub o 8 procent víc peněz. A to přesto, že jejich počet v minulém roce klesl o více než jedno procento. I přesto je jich na českém trhu nejvíc – a to 689 prodejen.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.