Praha – Namísto desítek minut strávíte na letišti několik hodin. Nebo jste dokonce nuceni strávit tam celou noc. Jaká máte v takovém případě práva a po kom žádat odškodnění?
Podle Tomia Okamury z Asociace českých cestovních kanceláří a agentur je nejprve třeba vědět, zda cestovní kancelář spojení opravdu zajistila. Pokud ano a letadlo se opozdilo či dokonce vůbec neletělo, o cestující se má postarat letecká společnost.
„V případě, že však let vůbec cestovní kanceláří zajištěn nebyl a došlo k čekání klientů na letišti, je to nezodpovědnost cestovní kanceláře. Klient má pak nárok na reklamaci a příslušné kompenzace od cestovní kanceláře,“ dodal Okamura. Připomíná nedávný případ tří stovek klientů kanceláře Sunny Days, kteří neplánovaně nocovali na letištích v Brně a Ostravě.