Brno – Obchodníci už s jistotou vědí, že je čekají první vánoce opravdu poznamenané krizí – v době, kdy roste nezaměstnanost, stagnují platy a jim klesají tržby.
Pro jistotu proto spustili vánoční kampaně o pár dní dříve než loni – většinou už v půli října. Například majitel supermarketů Albert s ní přišel na státní svátek 28. října, ale byl spíš jedním z posledních.
A víc než v předchozích letech se obchodníci předhánějí v tipech, co by lidé měli kupovat. Klíčovým slovem je přitom „sleva“.
Televize, set top boxy, netbooky a mobily
Největší množství tipů nabízejí prodejci elektroniky. K tomu, aby zákazníci porušili své odhodlání pořídit dárky o 500 korun levněji než minulý rok, jak vyplývá z průzkumu firmy Unilever, využívají vše, co je po ruce. Digitalizaci (musíte mít set top box), nové Windows (k novému počítači) či první pokusy tuzemských televizí více rozjet vysílání v HD kvalitě (takže vyměňte starý televizor za nový).