Ani značka BMW, ještě před nějakými deseti lety známá především jako výrobce výkonných vozů pro nadšené řidiče, nemohla nereagovat na obrovskou poptávku po vozech kategorie SUV. A tak se po velkém modelu X5 představila i menší X 3 a vloni dokonce X1.
Pro testování jsme získali motor s nejvýkonnějším dieselovým motorem, označený 23 D.Výbava byla bohatá – včetně systému drive a kožených sportovních sedaček. To ale jsou samozřejmě všechno věci, za které je nutno připlácet.
Vraťme se ještě zpět k tomu, co vlastně v BMW pracovníci vývoje při zrodu X1 chtěli. Pokud vezmeme v potaz výsledné rozměry, zjistíme, že vlastně nevytvořili ani vůz kategorie SUV. Když X1 budeme srovnávat například s Volkswagenem Tiguan, zjistíme, že je při zhruba stejné délce zhruba o 14 cm nižší. Tím se jednoznačně vyčleňuje z řady menších rodinných SUV. Dá se tedy vlastně říci, že je to jakýsi kříženec sportovního kombíku a SUV.
Rozměry vozu jsou vůbec zajímavé. Přestože nese označení X1 a tedy hlásá svoji příbuznost s jedničkovou řadu, ve skutečnosti je auto postaveno na podvozkové platformě „trojky“. Výsledné rozměry jsou pak něco mezi tím.#infobox