Praha – Švestkový biodžem vyráběný společností Heliavita a distribuovaný do obchodní sítě firmou TopBio ocenila letos porota nejvýše mezi 39 přihlášenými biopotravinami v soutěži Biopotravina roku 2009.
Ocenění si zasloužila především jako koncept „neprůmyslové spolupráce“ mezi ekologickým zemědělcem a distributorem. Tvrdí to alespoň jeden z organizátorů soutěže, Tom Václavík z agentury Green Marketing.
Podle výrobce biodžemu, ekologického farmáře a jednatele společnosti Heliavita Jiřího Kargera, je vítězný výrobek k dostání v síti prodejen zdravé výživy a jen za loňský rok se ho prodaly tisíce kusů. Kromě švestkového biodžemu vyrábí společnost také meruňkový biodžem a svou nabídku chce dále rozšiřovat. „Ještě v letošním roce chceme na trh uvést biomošty, zájem je hlavně o broskvový a meruňkový,“ plánuje Karger. Ekofarmář kromě toho prodává v sezóně česrtvé bioovoce ze svých sadů. Ty mají plochu 18 hektarů.
„Po celou dobu jsme ale přemýšleli o tom, jak nabídnout spotřebiteli kvalitní biovoce po celý rok. A to se nám podařilo ve spolupráci s firmou TopBio,“ uvedl farmář. Ta je přitom také producentem biopotravin, například biomouky, zároveń je ale také distributorem biovýrobků do obchodních sítí. Podle výkonné ředitelky Alexandry Ruberové počítá TopBio s prodejem biodžemů v blízké budoucnosti také v síti dm drogerie.