Středa 25. listopadu. Svátek má Kateřina.

Banky lákají klienty na internet, poboček je přesto víc

Investice 18.10.2009 | 15:55 0 Komentářů

Přes tři pětiny lidí už ovládají účet bez návštěvy pobočky

Praha – Miliontého uživatele internetového bankovnictví oslavila před pár dny Česká spořitelna. Už čtyři pětiny transakcí provádějí její klienti přes internet. Některou z forem přímého (internetového nebo telefonního) bankovnictví využívají už také dvě třetiny zákazníků ČSOB a Poštovní spořitelny.
Snaha bank „přesměrovat“ klienty z kamenných poboček k počítačům je tedy úspěšná. Lidé ušetří čas i peníze – například ČSOB vybírá za příkaz k úhradě u přepážky 40 až 50 korun, přes počítač to klienty přijde jen na tři koruny. Výhodné je to i pro banky, které mohou ušetřit na platech úředníků, nájmech i provozních nákladech.
Přesto poboček v posledních pěti letech neubývá. Naopak: Česká spořitelna letos otevře 15 zcela nových, do jejich rozvoje investují také ostatní banky. Dokonce i mBank, zaměřená výhradně na internetové a telefonní transakce, rozšiřuje síť kontaktních míst.
Přesun na internet nepolevuje
Nejvíce uživatelů internetového bankovnictví hlásí Česká spořitelna. Zatímco před pěti lety jich měla 420 tisíc, nyní je to už přes milion. Jen za posledních 12 měsíců začalo svůj účet aktivně obsluhovat 85 tisíc klientů.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.