CZK/€ 25.235 -0,12%

CZK/$ 23.616 -0,24%

CZK/£ 29.364 +0,02%

CZK/CHF 25.810 -0,65%

23. 06. 2010

0 komentářů

Proč auta v Česku sama nevolají pomoc? Jinde to jde

 


 

Bývají umístěna na stropě automobilu vedle osvětlení kabiny nebo na palubní desce. V automobilech některých značek, zejména luxusnějších výbav se zabudovanou navigací, nejsou tlačítka pro tísňové volání zase až tak výjimečnou záležitostí. Nyní oznámila  značka Citroën, že aktivuje ve všech vozech Citroën C5 ve výbavě Exclusive vyrobených od 1.července 2010 systém Citroën eTouch.
Citroën C5 Exclusive stojí od 704 900 Kč (C5 Sedan Exclusive 1.6 THP 16V 158k), stejná služba je samozřejmě nabízena i pro verzi Tourer. Za aktivaci zákazník nic neplatí a karta by měla být funkční po celou dobu životnosti vozu. 
V tomto voze se jedná o dvě tlačítka umístěná na palubní desce, z nichž jedno slouží po stisknutí k volání na tísňovou linku 112 a druhé na asistenční službu v ČR. Problém je v tom, že  vozidlo by mělo umět samo zavolat záchranáře v případě vážné havárie, pokud byly aktivovány airbagy a posádka není schopna sama komunikovat.
Data z vozu zatím záchranáři přečíst neumějí
Tato služba ovšem zatím nebude v ČR  fungovat, jak potvrdil pro Aktuálně.cz mluvčí Hasičského záchranného sboru Radek Kislinger. „Sice už zbývá poměrně málo k doladění podmínek, za kterých bude systém provázán s automobily všech značek a typů, ale letos se to ještě nestihne,“ uvedl Kislinger.

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz



Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *