Úterý 15. června. Svátek má Vít.

Americká AT&T koupí satelitní televizi DirecTV

Investice 19.05.2014 | 09:51 0 Komentářů

Sloučená společnost se stala druhým největším poskytovatelem placené televize v USA za firmou vzniklou sloučením společností Comcast a Time Warner.

Americká AT&T koupí satelitní televizi DirecTV

Dallas – Americký telekomunikační gigant AT&T koupí za 48,5 miliardy dolarů (971,3 miliardy korun) provozovatele satelitního televizního vysílání DirecTV. Oznámily to společnosti v noci na pondělí.

Dohoda je další z řady konsolidací v oblasti telekomunikačních služeb a kabelových a satelitních televizí v USA a pomůže AT&T v růstu mimo stále více konkurenční trh mobilních služeb.

Nová, sloučená společnost bude mít 26 milionů zákazníků televizních služeb. Stane se tak druhým největším poskytovatelem placené televize za firmou vzniklou sloučením společností Comcast a Time Warner Cable, jejíž vznik byl oznámen v únoru.

Nově ohlášená dohoda by mohla být dokončena do 12 měsíců. Při započtení dluhu DirecTV je celková hodnota transakce 67,1 miliardy dolarů.

Hrozí zdražování

Dohoda zřejmě bude podléhat přísnému zkoumání regulačními úřady v USA, protože obě firmy si nyní v některých státech konkurují. Po spojení si tak budou moci v některých státech spotřebitelé místo nabídky od čtyř poskytovatelů vybírat z nabídky pouze tří poskytovatelů, což by mohlo vést k růstu cen. Dohodu budou rovněž zkoumat úřady v Latinské Americe, kde má DirecTV více než 18 milionů klientů. AT&T zde má podíl osm procent v mobilní společnosti América Móvil a podle analytiků zřejmě bude muset tento podíl prodat.

AT&T nabídla za jednu akcii DirecTV 95 dolarů, částečně v hotovosti a částečně v akciích. Ve srovnání s páteční závěrečnou cenou akcií na trhu to představuje zisk deset procent. Akcie DirecTV od počátku letošního roku kvůli spekulacím o převzetí AT&T stouply o 25 procent.

Někteří analytici však pochybují o strategických výhodách dohody, která poskytne AT&T silnější pozici na trhu placené televize, protože tento trh je již nasycen. Loni podle údajů výzkumné společnosti Leichtman Research Group vůbec poprvé počet klientů placené televize v USA klesl, a to o 0,1 procenta na 94,6 milionu, napsaly agentury AP a Reuters.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.