12. 06. 2019
Amazon je nejhodnotnější značkou světa. Google a Apple zaostává
Po 12 letech americký internetový obchod Amazon přeskočil Apple a Google v žebříčku nejhodnotnějších firem světa. Amazon s ohodnocením 315,5 miliardy dolarů (7,15 bilionu Kč) obsadil první místo. Vyplývá to z žebříčku BrandZTop 100.
V posledních 12 letech se na prvních dvou místech střídali Google a Apple. Momentálně je Apple s 309,5 miliardy dolarů na druhém místě a Google s 309 miliardami na třetím. Čtvrté místo stále drží Microsoft.
“Výrazný nárůst hodnoty letošních top 100 značek je důkazem síly investic do rozvoje značek. Za tímto oslnivým údajem se skrývá úspěch, který plyne z nového fenoménu budování „ekosystémů značek“. Sledujeme posun od značek, které fungují v rámci jednotlivých produktových kategorií nebo oblastí služeb do nové éry velmi „disruptivních“ ekosystémů. Firmy musí pochopit hodnotu, kterou jim tento model může pro jejich značky přinést. Chtějí-li v budoucnu uspět, měly by si tento přístup osvojit,” uvedl David Roth, CEO The Store WPP EMEA a Asie a šéf BrandZ.
Zdroj : ČTK, Tisková zpráva BrandZ