Čtvrtek 29. června. Svátek má Petr a Pavel.

Alpari FS: nejistota v eurozóně se zklidňuje

Investice 12.04.2012 | 16:19 0 Komentářů

V posledních měsících byl devizový trh s rostoucími obavami ohledně životaschopnosti eurozóny a strachem kolem potenciálního bankrotu Řecka hodně volatilní. Nicméně podle společnosti Alpari Financial Services Ltd (Alpari FS), která je součástí mezinárodně uznávané rodiny Alpari, se zdá, že se trend stabilizuje na překoupeném EUR/USD spolu s ostatními významnými měnami proti USD a jsou vůči euru více pozitivní (komentář Alpari FS).

Petr Leonidou, vedoucí prodeje Alpari FS, řekl: „Až do nedávné doby se rostoucí obavy o budoucnost eurozóny velmi odrážely v měnovém trhu, Češi sázeli proti euru a nyní se tak u EUR/USD můžeme dočkat korekce. Nicméně po přijetí záchranného balíčku pro Řecko a řeckým dodržováním úsporných opatření, se zdá, že se volatilita trhu v poslední době uklidnila. Toto jisté zklidnění může být vysvětleno tím, že Češi euru více věří. Avšak i oni čekají, co se stane s Portugalskem, Španělskem a Itálií – zeměmi, které by také mohly potřebovat finanční pomoc. Takže i když je nyní situace v eurozóně klidnější, neznamená to, že se tato obava znovu na trh nevrátí. Jestliže tyto země rovněž požádají o finanční výpomoc, uvidíme propad eura.

Podle Alpari FS je dalším důsledkem nedávné nejistoty kolem eurozóny fakt, že stále více obchodníků se spíše zaměřuje na krátkodobé obchodování.

Peter Leonidou vysvětluje: „S nejistotou obklopující eurozónu uzavírali Češi více krátkodobých obchodů, protože mnoho obchodníků obchoduje s tím, co jim trh nabízí. Většina českých obchodníků sleduje trendy, ale volatilita trhu způsobuje to, že žádný z těchto trendů nevydrží příliš dlouho – jednou roste, podruhé klesá. Když je nějaký obchod výhodný, jdou po trendu a nakupují při poklesech. Když se trend obrátí, na vzestupu prodávají. Kvůli nejistotě, která na něm panuje, je trh neklidný.

Co nám tento nárůst krátkodobých obchodů ukazuje? Můžeme z něj odvodit, že Češi se ve svých obchodech více řídí zprávami. Jak přicházejí z Německa, Portugalska a Španělska, a každý k nim má přístup, Češi si na ně utvářejí názory a podle toho obchodují. V současnosti tedy obchodní chování Čechů ovlivňují zprávy.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.