Brno/Berlín – Největší výrobce jogurtů na světě, společnost Danone, začal přesvědčovat zákazníky, že Activia není jenom obyčejný jogurt, ale má skutečně příznivé účinky na trávení, jak tvrdí známá reklama.
Firma tak po několika týdnech reaguje na zjištění prestižní německé nevládní organizace Foodwatch, podle které jsou spoty na Activii téměř dokonalou reklamní lží. „Je to jen normální jogurt,“ uvedla Anne Markwardt ze sdružení.
Podle sdružení Foodwatch reklama na Activii, která patří mezi nejprodávanější jogurty také v Česku, značně přehání. Podobné účinky při trávení jako u Activie je možné podle sdružení dosáhnout pojídáním normálních jogurtů, nebo třeba i sušených švestek a koneckonců i obyčejnou chůzí.
Lidé nám věří
Danone proto nyní zahájilo kampaň, ve které napodobuje styl hodnocení spotřebitelského sdružení a v několika bodech se snaží tvrzení o obyčejnosti svého jogurtu vyvrátit. „Účinky Actvie potvrdilo na sedmnáct vědeckých studií, které pracovaly v souladu s uznávanými mezinárodními normami,“ uvádí firma v inzerátech.