Úterý 27. července. Svátek má Věroslav.

Activia, Actimel a Kostíci. Danone v Česku zeštíhlí

Investice 06.05.2015 | 10:34 0 Komentářů

Tuzemská pobočka francouzského giganta vymýšlí, jak se vrátit k růstu. Roste totiž zájem o jogurty a další mléčné speciality přímo od místních farmářů.

Activia, Actimel a Kostíci. Danone v Česku zeštíhlí

Praha – Výrobce jogurtů a dalších mléčných výrobků Danone hodlá omezit počet značek a výrobků, které nabízí v českých obchodech. Firma určila své silné produkty, o něž se chce opírat a jež chce aktivněji propagovat. Mají jimi být Activia, Actimel a Kostíci.

„Před pěti lety jsme měli na trhu osmdesát produktů, v roce 2013 o padesát víc. Ovšem s celkově menšími tržbami než v roce 2009. Něco muselo být špatně,“ řekl Hospodářským novinám šéf české pobočky Danone Koen Burghouts.

Český trh, na kterém je Danone stále jedním z dominantních hráčů, zhoustl. V kategorii výrobců čerstvých kysaných mléčných výrobků zde podniká téměř stovka firem, do regálů obchodů nabízejí přes tisícovku konkrétních jogurtů, mléčných drinků či dezertů.

Postavení Danone jako lídra mezi jogurty i dalšími mléčnými výrobky už je jen vzpomínkou. Tuzemská pobočka francouzského giganta proto musí vymýšlet, jak se vrátit k růstu. V roce 2013 (novější výsledky ještě firma neoznámila) vydělala pět milionů korun, zatímco před krizí v roce 2008 to bylo téměř 300 milionů. Pokračoval i dlouhodobý pokles tržeb – předloni 2,6 miliardy, zatímco v roce 2008 přes 3,5 miliardy korun.

Tuzemské mlékárny jako Madeta, Olma a další velcí výrobci hlásí růst tržeb, často za nimi ale stojí sílící export. Přibývá možností koupit jogurty a další mléčné speciality přímo od farmářů. Poptávka přitom spíše klesá, připomínají dnešní Hospodářské noviny.

Danone chce také více propagovat svoji značku jako takovou. „Dosud jsme to dělali špatně. Pouhá komunikace výrobek–zákazník je už přežitá. Lidi zajímá, kdo tu věc vyrábí, jaký je za výrobkem příběh, co firma dělá a jak to dělá,“ podotýká Burghouts. Možná právě i to je jedním z důvodů, proč roste zájem spotřebitelů o lokální či farmářské výrobky a průmysloví giganti ve všech potravinářských oborech včetně Danone na to doplácejí.

V tomto duchu se chce Danone na českém trhu snažit prezentovat sice jako francouzská globálně působící firma, zdůrazňovat obecné kvality francouzské kuchyně, zároveň ale připomíná, že je do jisté míry také českým výrobcem. Jeho mlékárna v Benešově vyrábí 70 procent výrobků Danone, které se prodávají na českém trhu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.