Středa 28. října. Je Státní Svátek

Yum Brands plánuje prodej restaurací v Číně

24.03.2016 | 09:41 0 Komentářů

Společnost Yum Brands, do jejíhož portfolia spadají mimo jiné řetězce rychlého občerstvení KFC, Pizza Hut nebo Taco Bell, údajně zvažuje odprodat významnou část svojí sítě v Asii. Zprávu dnes přinesl deník Wall Street Journal s odkazem na interní zdroj, který si nepřál být jmenován.

Velikost nabízeného podílu by mohla dosáhnout až 20 % společnosti. Za účelem prodeje, již Yum Brands údajně oslovila společnosti KKR, Baring Private Equity Asia a několik čínských fondů.

Společnost Yum Brands oznámila záměr odprodeje části své čínské sítě již v říjnu loňského roku, nyní by tedy celá situace mohla začít nabírat konkrétnější obrysy. Yum by celou transakci ráda uzavřela do konce letošního roku.

Počet restaurací, které společnost v Číně provozuje, v posledních letech dramaticky narůstal. Za 5 let vzrostl z necelých 4 tis. na více než 7 tis. v roce 2015, z toho přibližně 5 tis. představují restaurace KFC. Společnost v Číně rovněž generuje významný podíl celkových tržeb (ve 4Q 2015 2,05 mld. USD z celkových 3,95 mld. USD). V posledních měsících však začínají sílit obavy o další růst s tím, jak čínští spotřebitelé začínají přecházet k dražším a zdravějším způsobům stravování.

Akcie společnosti Yum Brands (YUM) zakončily včerejší obchodování na úrovni 80,6 USD.

Zdroj: The Wall Street Journal, Yum Brands

Tomáš Spousta
Fio banka, a.s.

Zdroj: Fio banka

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.