Sobota 19. září. Svátek má Zita.

Walt Disney v době COVID-19

09.04.2020 | 13:45 0 Komentářů

S odstavením zábavních parků, filmové produkce a živých sportovních přenosů, může nová streamovací služba Disney+ hrát ještě důležitější roli v nadcházejících výsledcích.

Uzavírání zábavních parků

Americká společnost Walt Disney patří mezi ty, které čelí možná největší existenční finanční krizi během současné koronavirové doby.

Společnost je vystavena nepříznivému vývoji na všech frontách svého podnikání. Disneyland v Kalifornii je uzavřen pouze po čtvrté od svého otevření v roce 1955. Disney World na Floridě a parky v Paříži, Šanghaji a Hongkongu jsou také zavřeny. Taktéž je zcela pozastaven provoz výletní lodi Disney Cruise.

Veškerá produkce akčních filmů se pozastavila a premiéra velkorozpočtového remarku „Mulan“ byla z 27. března odložena na 24. července. Disney očekával, že během prvního víkendu premiéry Mulan vygeneruje tržby v rozmezí 80 až 100 mil. USD.

Méně sportovních vysílání

Složení mediální sítě Disney k první půli roku 2019; zdroj: Investopedia

Televizní byznys, ve kterém společnost v loňském roce dosáhla tržeb ve výši 24,8 mld. USD, se momentálně také nevyvíjí dobrým směrem. Vzhledem k současné absenci sportovních utkání se na stanici ESPN, kterou Disney vlastní, vytvořily velké časové mezery. Aby došlo alespoň k částečnému zaplnění volného vysílacího času, rozhodla se ESPN posunout dokumentární sérii o Michaelovi Jordanovi na 19. dubna z původního měsíce června.

Disney+

Co ale společnosti dává naději, tak je její služba Disney+. Velké množství nového obsahu v kombinaci s ohromným množstvím lidí zůstávajících doma by mohlo přinést dobré výsledky. Firma ve středu uvedla, že počet placených odběratelů přesáhl 50 milionů, oproti poslednímu oznámenému číslu ve výši 28 milionů.

Promo video Disney+; zdroj: YouTube – Disney

S tím, jak došlo k uzavření kin, tak Disney posunuje premiéry nových filmů i o měsíce dříve. Snaží se tak získat to největší počet placených odběratelů. Například film Frozen II, který vygeneroval tržby ve výši 1,45 mld. USD, byl vpuštěn do světa o 3 měsíce dříve, než se původně plánovalo.

Konkurenti jako Netflix, Amazon.com a Comcast během posledních dnů taktéž rozšiřují svoji nabídku a perou se o nové diváky.

Jak se měnila čísla

Tržby: Na konci loňského roku byla průměrná očekávání analytiků ve výši 19,56 mld. USD, nicméně k 3. dubnu poklesly na 18,4 mld. USD.

Očekávání tržeb z mediálních sítí (např. National Geographic Partners, ESPN, FOX Network Group) se pohybují mezi 6,62 až 6,69 mld. USD. Odhad tržeb ze zábavních parků a spotřebitelských produktů se pohybuje mezi 5,97 až 6,58 mld. USD. Očekávané tržby z filmové produkce poklesly na 2,73 až 2,97 mld. USD.

Zisk na akcii: Konsensus očekávání analytiků se pohyboval na úrovni 1,20 USD na konci loňského roku, ale k 3. dubnu poklesl na 1,02 USD.

Vývoj akcií Disney: Akcie Disney během prvních třech měsíců letošního roku poklesly o 33 %. Během první poloviny března ztratila společnost 85 mld. USD své tržní hodnoty a její akcie poprvé od října roku 2017 poklesly pod hranici 100 USD. To přineslo spekulace o možné akvizici ze strany konkurenčního Applu, který provozuje Apple TV+.

Zveřejnění výsledků za druhé čtvrtletí je momentálně datováno na 12. května.

Akcie Disney během včerejší poobchodní seance posílily o 5,87 % na 101,07 USD.

Zdroj: CNBC, Disney.com, Investopedia, YouTube

Tomáš Novák
Fio banka, a.s.
Prohlášení

Tomáš Novák
Fio banka, a.s.

Zdroj: Fio banka

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.