Čtvrtek 26. listopadu. Svátek má Artur.

Walt Disney svými výsledky za 1QFY20 překonal očekávání i počtem předplatitelů Disney+

05.02.2020 | 10:32 0 Komentářů

Společnosti se podařilo překonat se svými tržbami ve výši 20,86 mld. USD a EPS adj. na úrovni 1,53 USD/akcii konsenzuální očekávání analytiků. Disney+ zaznamenala boom počtu předplatitelů na 26,5 mil. Dařilo se například prodeji značek Frozen, Star Wars či Toy Story, tradiční Mickey & Minnie Mouse však v tomto čtvrtletí neuspěla.

Výsledky společnosti The Walt Disney Company (DIS) za 1Q 2020
  1Q 2020 Konsensus 1Q 2020 1Q 2019
Tržby (mld. USD) 20,86 20,81  15,30
Čistý zisk (mil. USD) 2,13 2,79
Očištěný zisk na akcii (EPS, USD/akcie)  1,53 1,46 1,84

 

Bob Iger, CEO společnosti uvedl tiskovou zprávu slovy: „Zaznamenali jsme opravdu silný první kvartál, pro nějž bylo význačné spuštění našeho Disney+, které předčilo naše největší očekávání.

Hospodářské výsledky
Provozní zisk na úrovni 4,002 mld. USD zaznamenal 9% procentní navýšení (y-y). Volné cash flow dosáhlo 292 mil USD a meziročně tak kleslo o 68 %. Efektivní daňové zatížení, kterému čelila společnost, pak vzrostlo o 1,4 p.b. na 18,8 %.

Výkonnost jednotlivých segmentů
První kvartál přinesl v segmentu Media Networks 24% posílení ukazatele tržeb, který tak byl vykázán na 7,4 mld. USD. Provozní zisk rostl podobným tempem 23 % na konečných 1,6 mld. USD.

Segment Parks, Experiences and Products zaznamenal nárůst tržeb o 8 % na 7,4 mld. USD a u provozního zisku pak o 9 % na 2,3 mld. USD. Dobrá kondice segmentu se odvíjela obzvláště od posílení na obchodních licencích značek Frozen, Star Wars a Toy Story či vyšším výdajům návštěvníků mezinárodních parků a provozovaných rezortů. Naopak klíčové značce Mickey & Minnie se nedařilo.

Studio Entertainment a jeho divize reportovaly tržby ve výši 3,8 mld. USD, tedy o 2 mld. Meziročně více. Provozní zisk pak narostl o 639 mld. Na 948 mld. USD. Za silnými tržbami stojí například úspěch filmů Frozen II a Star Wars_ The Rise of Skywalker.

Direct-to-Consumer & International segment ohlásil, že mu tržby vzrostly o 3,1 mld. Na konečných 4,0 mld. USD. Segment však zaznamenal i narůstající provozní ztrátu, která se meziročně prohloubila o 557 mil. na současných 693 mil. USD. Za narůstající ztrátou stojí údajně náklady spojené s uvedením nové streamovací služby Disney+ na trh, konsolidace Hulu a vyšší ztráta zaznamenaná u ESPN+. Ztráta u posledního zmíněného streamu, ESPN+, dosáhla takovéto výše kvůli vyšším nákladům na program (příkladem náklady na práva k Ultimate Fighting Championship (UFC)) a nárůst výdajů na marketing.

Předplatitelé streamovacích služeb
Nový vyzyvatel dominantních značek Netflix či HBO na trhu se streamovacími službami si podle reportovaných čísel vede nad očekávání dobře. Disney+ si ukořistil na trhu 26,5 mil. „předplacených“ uživatelů za více jak 2 měsíce od svého spuštění. V konsenzu přitom analytici podle agentury Bloomberg očekávali okolo 20,8 mil. předplatitelů.

Nicméně toto číslo má jednu vadu: nejedná se totiž pouze o zaplácané předplatné. Bob Iger v rámci konferenčního hovoru připustil, že okolo 20 % veškerých předplacených členství jde na vrub distribučnímu partnerství s Verizon, díky němuž někteří klienti partnerské společnosti získali celoroční předplatné pro Disney+ zdarma.

Podle mnohých analytiků stálo pak za silným růstem počtu předplatného série The Mandalorian z prostředí Star Wars, jejíž první sezóna skončila již v prosinci.

Stanice Hulu meziročně přidala více jak 1/3 předplatitelů na 30,4 mil. a ESPN+ pak přidal za rok 5,2 mil. předplatitelů na současných 6,6 mil.

 

Přehled počtu předplatitelů největších značek na trhu se streamovacími službami.
Zdroj: CNBC

 

 

Co se týče průměrných měsíčních tržeb na platícího uživatele, tak Disney plus reportovala 5,56 USD a ESPN+ 4,44 USD na platící hlavu.

 

Kompletní tisková zpráva k nalezení zde.

 

Vývoj na burze
Akcie společnosti momentálně v rámci  premarketu posilují o 0,53 %.

Walt Disney Co/The (DIS) včera posílila o 2,4 % na 144,73 USD
Ukazatel   Ukazatel  
Kapitalizace (mld. USD) 261,3 P/E 33,0
Vývoj za letošní rok (%) +0,1 Očekávané P/E 27,4
52týdenní minimum (USD) 107,3 Prům. cílová cena (USD) 159,9
52týdenní maximum (USD) 153,4 Dividendový výnos (%) 1,2

 

Zdroj: The Walt Disney Company, Bloomberg, CNBC

Miloslav Blín, Fio banka, a.s.

Zdroj: Fio banka

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.