Středa 25. listopadu. Svátek má Kateřina.

Výsledky Boston Beer vykazují vzestup tržeb pod očekávání, rostoucí zisky a optimistický výhled

23.10.2020 | 12:54 0 Komentářů

Americký pivovar The Boston Beer company reportoval výsledky za 3Q, které skončilo 26. 9. 2020. Tržby, které meziročně vzrostly o 30 %, tento růst nestačil ani k naplnění nejnižších očekávání investorů (496 mil. USD). Na druhou stranu čistý zisk na akcii, který se meziročně téměř zdvojnásobil, předčil i ty nejvyšší odhady (6,14 USD).

 

Výsledky společnosti Boston Beer Company (SAM) za 3Q 2020
  3Q 2020 Konsensus 3Q 2020 3Q 2019
Tržby (mil. USD) 492,8 518,6  378,5
Čistý zisk (mil. USD)  80,8 44,8
Očištěný zisk na akcii (EPS, USD/akcie)  6,51  4,69 3,65

 

Růst zisku a maloobchodních prodejů

Čistý zisk pivovaru za 3Q činí 80,8 mil. USD, meziročně se jedná o 80,6% navýšení. Hodnota hrubé marže je 48,8 % (za 3Q 2019 49,6 %).

Ve zprávě se společnost chlubí navýšením maloobchodních prodejů piva o 36 %. „Věříme, že růst prodejů v maloobchodech je zapříčiněný našimi klíčovými inovacemi, kvalitou a sílou značky, ale také výkonem prodejů a podporou od našich distributorů,“ uvádí ve výsledcích Jim Koch, předseda a zakladatel firmy.

Prodeje jednotlivých značek a vliv pandemie

Dle vyjádření CEO Dave Burwicka prodeje táhnou nahoru hlavně ochucená perlivá voda Truly Hard Seltzer a čaje Twisted Tea, které rovněž spadají pod Boston Beer. Vysoké prodeje těchto značek jsou částečně vyváženy poklesy u vlajkové značky společnosti, piva Samuel Adams, a také cideru Angry Orchard a piva Dogfish Head.

Snížení prodejů posledních tří jmenovaných značek společnost připisuje negativním vlivům pandemie. Primárně se jedná o snížení zákaznického zájmu o pivo ve formě sudů, v důsledku tedy snížení tržeb. V minulých čtvrtletích v souvislosti s Covid-19 rostly firmě i náklady, jednalo se o 10 mil. USD v 1Q a 4 mil. USD v 2. Ve 3Q se tyto náklady snížily na pouhých 0,1 mil. USD.

Velký optimismus do budoucna

Ve výsledcích společnost zveřejnila také optimistický výhled na rok 2021. Očekává 35-45% růst maloobchodních prodejů a objednávek. Toto navýšení má být dosaženo celkovým růstem objemu značek společnosti. Do popředí staví ve zprávě v posledním období úspěšnou značku Truly, do které chtějí v blízké budoucnosti dále investovat. Na počátku roku 2021 hodlá společnost tuto značku rozšířit o nové nápoje a příchutě.

S tím jsou spojeny očekávané investice na reklamu a prodej, které mají v roce 2021 dosahovat 130-150 mil. USD.

Analytik MKK Partners Bill Kirk je vůči předpovědi Boston Beer skeptický, dle něj je zbytečně optimistická, jelikož očekávaný růst je vyšší než za 3Q.

Akcie Boston Beer před zahájením obchodování rostou o 0,77 % na 918,08 USD.

Vývoj akcií Boston Beer Company

Vývoj akcií Boston Beer Company

Boston Beer Co Inc/The (SAM) +0,8 % na 918,08 USD
Ukazatel   Ukazatel  
Kapitalizace (mld. USD) 11,2 P/E 64,4
Vývoj za leto¹ní rok (%) +143,0 Oèekávané P/E 65,4
52týdenní minimum (USD) 290,0 Prùm. cílová cena (USD) 995,1
52týdenní maximum (USD) 986,8 Dividendový výnos (%)

Matěj Švanda
Fio banka, a.s.
Prohlášení

Matěj Švanda, Fio banka, a.s.

Zdroj: Fio banka

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.