Pondělí 21. června. Svátek má Alois.

Společnost Restaurant Brands Int., vzniklá fúzí řetězců Burger King a Tim Hortons, reportovala za 4Q

17.02.2015 | 16:31 0 Komentářů

Restaurant Brand International, třetí největší světový řetězec rychlého občerstvení zahrnující řetězce Burger King a Tim Horton, oznámil výsledky za 4Q. Porovnatelné tržby vzrostly u obou řetězců. Titul posiluje o necelých 7 %.

Tržby společnosti ve 4Q14 meziročně vzrostly na 416,3 mil. USD z 265,2 mil. USD. Výsledky zahrnují hospodaření Burger Kingu za celý kvartál a výsledky Tim Hortons od dokončení akvizice 12. prosince.

Společnost ve 4Q dosáhla čisté ztráty 514,2 mil. USD (zředěná ztráta na akcii 2,52 USD), ve 4Q loňského roku čistého zisku 66,8 mil. USD (zředěný zisk na akcii 0,19 USD).

Porovnatelné tržby řetězce Burger King vzrostly o 3 %. Porovnatelné tržby kanadského řetězce kávy a donutů Tim Hortons vzrostly o 4,1 %. Konkurenční značka KFC, spadající pod Yum! Brands (YUM), ve 4Q zaznamenala 4% nárůst porovnatelných tržeb, Chipotle (CMG) dokonce 16,1 %. McDonald’s  (MCD) zaznamenal 0,9% pokles.

Burger King spojením s Tim Hortons dosáhl díky tzv. daňové inverzi snížené daňové zátěže. Značky operují nezávisle. Společnost oznámila expanzi kanadské značky Tim Hortons na mezinárodní trhy.

Společnost vyplatí čtvrtletní dividendu ve výši 0,09 USD na akcii. Bez nároku na dividendu se bude obchodovat 27. 2.

5 z 8 analytiků doporučuje titul ke koupi, 2 držet a 1 prodat. Průměrná cílová cena činí 41,29 USD.

Titul (QSR) po výsledcích posiluje o 6,87 % na 41,40 USD.

Zdroj: Restaurant Brands International

Jan Tománek, Fio banka, a.s.

Zdroj: Fio banka

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.