Sobota 15. prosince. Svátek má Radana.

Společnost Nike včera po closing bellu na amerických burzách vydala hospodářské výsledky za Q1 FY19

26.09.2018 | 11:49 0 Komentářů

Své hospodářské výsledky za první čtvrletí nového fiskálního roku včera zeřejnila společnost Nike. Příjmy reportovány na 9,948 mld. USD. Silný růst tržeb především v Číně. Očištěný zisk na akcii na 0,670 USD/akcie, tedy +6,86% rozdíl oproti odhadu. Hrubá obchodní marže však zaostala pod očekáváním o -0,13 %. Akcie Nike v předobchodní fázi odepisují -2,78 %.

Nike_logo

Oficiální logo společnosti Nike, Zdroj: www.nike.com

 

Výsledky společnosti Nike Inc. (NKE) za 1Q 2019
  1Q 2019 Konsensus 1Q 2019 1Q 2018
Tržby (mld. USD) 9,948 9,935 9,070
Čistý zisk (mil. USD) 1 092 950
Očištěný zisk na akcii (EPS, USD/akcie) 0,670 0,627 0,570

 

Společnost Nike, Inc., světoznámý výrobce sportovní konfekce, včera zveřejnila své hospodářské výsledky za první čtvrtletí nového fiskálního roku. Příjmy společnosti reportovala na 9,948 mld. USD, což značí mírný rozdíl oproti očekávání (+0,13 %).  Ve srovnání se stejným obdobím minulého roku se jedná o více jak 9% nárůst. Bavíme-li se přímo o datech za Severní Ameriku, která čítá okolo 42 % prodaného objemu produktů, příjmy narostly v regionu o 6 %, pro čínskou oblast pak avizován růst o 24 %.

Čistý zisk i očištěný EPS rostly nad očekávání, když si připsaly rozdíl oproti konsensuálnímu odhadu analytiků +7,12 %, resp. +6,86 %. Nicméně hrubá marže nestačila očekáváním trhu, když se dostala na 44,2 %, tedy výsledek nižší o -0,13 % oproti konsensu. Management Nike odhaduje silnější nárůst hrubé obchodní marže až v druhé polovině roku 2019.

Nike se dlouhodobě snaží přesunout centrum obchodu se svými produkty do firmou vlastněných prodejních míst a vlastního e-shopu, aby měla co nejvíce pod svou přímou kontrolou prezentaci obchodní značky potenciální poptávce. Největšími rivaly jsou na trhu se sportovním oblečením pro firmu Adidas AG a Under Armour Inc., se kterými soupeří především o mladé lidi za pomoci reklamního marketingu.

Pro příští kvartál se očekává dopad kontroverzní reklamy uvedené společností, jejíž tváří se stal Colin Kaepernick, quarterback Národní fotbalové ligy (NFL), který na protest proti policejnímu násilí v USA poklekl při národní hymně. Ke kontroverzitě kampaně přispěl i její doprovodný slogan: “Believe in something. Even if it means sacrificing everything.” Nová kampaň Nike vyvolala jak pozitivní tak taktéž i negativní ohlasy, jejichž někteří zástupci hlásají dokonce bojkot nákupu zboží. Po vyhlášení marketingového se po hodině obchodování akcie společnosti propadly o 3,9 %. Na současných výsledcích by neměl být však znát sebemenší efekt nové reklamní kampaně, neboť její spuštění přišlo až s uzavřením čtvrletí. 

V současné chvíli si Nike v předobchodní fázi odepisuje -2,78 %.

 

NIKE Inc (NKE) včera uzavřela na +0.62 % na 84.79 USD
Ukazatel   Ukazatel  
Kapitalizace (mld. USD) 135,7 P/E 34,1
Vývoj za letošní rok (%) +35,6 Očekávané P/E 31,9
52týdenní minimum (USD) 50,4 Prům. cílová cena (USD) 87,1
52týdenní maximum (USD) 86,0 Dividendový výnos (%) 0,9

Detailnější informace lze nalézt přímo v oficiálním reportu společnosti zde.

Zdroje: Bloomberg, Nike, Inc., Financial Times, Wall Street Journal

Miloslav Blín
Fio banka, a.s.

Zdroj: Fio banka

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.