Středa 21. dubna. Svátek má Alexandra.

Společnost GAP zveřejnila za 4Q tržby pod očekáváním, očištěný zisk na akcii naopak nad odhady

05.03.2021 | 14:32 0 Komentářů

Americká módní značka GAP oznámila své výsledky za 4Q 2020, které skončilo 30. ledna 2021. Uvádí v nich tržby pod nejnižší úrovní očekávání (dolní odhad 4,53 mld. USD), očištěný zisk na akcii však naopak překonal nejvyšší očekávání (horní odhad 0,23 USD).

 

 

Výsledky společnosti GAP (GPS) za 4Q 2020
  4Q 2020 Konsensus 4Q 2020 4Q 2019
Tržby (mld. USD) 4,42 4,66  4,67
Čistý zisk (mil. USD)  213  -184
Očištěný zisk na akcii (EPS, USD/akcie)  0,29 0,18  0,58

 

Přehled tržeb

Meziroční pokles celkových tržeb o 5 % připisuje společnost uzavřením obchodů a dalším vlivům pandemie Covid-19. Tento faktor částečně vyvažovaly online tržby, které meziročně vzrostly o 49 % a za 4Q reprezentovaly 46 % celkových tržeb.

Celkové porovnatelné tržby společnosti (tržby z obchodů otevřených déle než jeden rok) meziročně stagnovaly, nenaplnily tak konsensus analytiků Bloombergu, jenž očekával růst o 2 %.

Nejlépe se dařilo značce Athleta, jejíž porovnatelné tržby meziročně vzrostly o 26 % a zároveň oproti stejnému čtvrtletí v předchozím roce získala o 70 % více nových zákazníků. Značka Old Navy meziročně posílila porovnatelné tržby o 7 %, analytické odhady činily 11,8 %.

Porovnatelné tržby značky Gap Global meziročně zaznamenaly pokles o 6 %, pokles tak byl hlubší než dle odhadů, které očekávaly ztrátu o 4,5 %. Nejhorší propad porovnatelných tržeb společnost pozorovala u značky Banana Republic, činil záporných 22 %, konsensus analytiků očekával propad až o 24,6 %.

Dělení tržeb společnosti GAP dle značky, prodejního kanálu a regionu. Lze vidět, že největší podíl na tržbách mají značky Old Navy, GAP, Banana Republic a Athleta. U prodejních kanálů si lze tento rok všimnou již výše zmíněného významného vlivu online prodejů. Z dělení tržeb dle regionů plyne, že zásadní podíl nese USA.

Dělení tržeb společnosti GAP dle značky, prodejního kanálu a regionu. Lze vidět, že největší podíl na tržbách mají značky Old Navy, GAP, Banana Republic a Athleta. U prodejních kanálů si lze tento rok všimnou již výše zmíněného významného vlivu online prodejů. Z dělení tržeb dle regionů plyne, že zásadní podíl nese USA.

Hrubá marže společnosti za 4Q dosáhla hodnoty 37,7 %, převýšila tak odhady na úrovni 36,4 %.

Celkový počet obchodů ke konci kvartálu činil 3715, lehce pod očekáváním (odhad 3740 obchodů).

Výhled a slovo CEO

V roce 2021 společnost očekává meziroční růst tržeb mezi 15 až 20 %. Tyto předpoklady zakládá GAP na očekávání, že problémy spojené s pandemií v první polovině roku 2021 přetrvají, avšak ve druhé polovině se již obchod vrátí na úroveň před pandemií.

„Soustředíme se na plnění naší strategie Power Plan 2023 a doručení ziskového růstu v roce 2021,“ vyjádřila se ve výsledcích Sonia Synga, CEO společnosti.

Akcie společnosti GAP před zahájením obchodování na NYSE rostou o 4,06 % na 26,41 USD.

Vývoj akcií společnosti GAP

Vývoj akcií společnosti GAP

Akcie Gap Inc/The (GPS) včera uzavřely se ztrátou 1,4 % na 25,38 USD
Ukazatel   Ukazatel  
Kapitalizace (mld. USD) 9,5 P/E
Vývoj za letošní rok (%) +25,7 Očekávané P/E 19,7
52týdenní minimum (USD) 5,3 Prům. cílová cena (USD) 26,7
52týdenní maximum (USD) 27,0 Dividendový výnos (%)

 

Zdroj: Bloomberg, GAP

Matěj Švanda, Fio banka, a.s.

Matěj Švanda, Fio banka, a.s.

Zdroj: Fio banka

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.