Neděle 16. května. Svátek má Přemysl.

Společnost Constellation Brands zveřejnila výsledky za 2Q FY20

04.10.2019 | 12:28 0 Komentářů

Přední světový výrobce alkoholických nápojů Constellation Brands včera zveřejnil výsledky hospodaření za fiskální 4Q 2016. Společnost mírně překonala průměrný odhad analytiků na úrovni tržeb i čistého zisku.

Výsledky společnosti Constellation Brands za 2Q 2020
  4Q 2016 Konsensus 4Q 2016* 4Q 2015
Tržby (mld. USD) 2,344 2,344 2,299
Čistý zisk (mil. USD) -525,2 1 150
Čistý zisk na akcii (EPS, USD/akcie) 2,72 2,635 2,87

*Průměr z odhadů dle agentury Bloomberg

Hospodářské výsledky

Tržby společnosti meziročně rostly o 1,96 % a ve druhém čtvrtletí firma vykázala čistou ztrátu ve výši 525,2 miliardy dolarů. Čistý zisk na akcii dosáhl 2,77 dolaru, a to včetně zahrnutí ztráty z „konopného businessu“, kde byla zaznamenána ztráta na akcii 0,20 dolaru. Po vyloučení ztráty by tak zisk na akcii dosáhl výše 2,91 dolaru. Provozní cash flow dosáhlo 1,4 miliardy dolarů (meziroční nárůst 6 %) a volné peněžní toky 1,1 miliardy dolarů (meziroční nárůst 10 %).

Společnost na uplynulé čtvrtletí odkoupila přibližně 266 tisíc kusů vlastních akcii v přibližné hodnotě 50 milionů dolarů.

Firma v srpnu letošního roku prodala značku whisky Black Velvet společnosti heaven Hill za přibližnou cenu 266 mil. USD.

„Současný obchodní model v segmentu piva generuje největší růst napříč celou škálou nabízených piv ve Spojených státech. Nejúspěšnějším produktem i v tomto čtvrtletí zůstalo pivo Corona,“ uvedl CEO Bill Newland.

Čisté tržby z piva meziročně vzrostly o 7 % na 1,64 miliardy USD, zatímco čisté tržby z vína poklesly meziročně o 9 % na 611, 1 mil. USD.

Meziročně dodávky zboží o objemu 355 mililitrů vzrostly o 5,3 % na 91,9 milionu. Prodej vína a tvrdého alkoholu poklesl o 10 % na 14,4 mil. USD.

Navýšení výhledu

Společnost i navzdory očekávané ztrátě ve výši 484 milionů USD z investice do Canopy Growth Corporation zlepšila svoji prognózu zisku na akcii, očekávaný pokles dodávek vína a tvrdého alkoholu a provozního zisku.

Constellation nvoě očekává zisk na akcii v rozmezí 9 až 9,20 USD pro rok končící posledním dne února příštího roku. Navýšila tak svůj původní odhad v rozsahu 8,65 až 8,95 USD.

Zároveň firma zmírnila očekávaný pokles objemu dodávek vína a tvrdého alkoholu na 15 až 20 % z předchozích 20 až 25 %. Pokles provozního zisku odhaduje na 25 % oproti předchozím 25 a 30 %.

Výhled tržeb ze sekce piva zůstává zachován, a to ve výši 7 až 9 %.

Provozní cash flow očekává v rozmezí 2,1 až 2,3 miliardy USD.

Volné peněžní toky na úrovni 1,3 až 1,4 miliardy USD.

Čtvrtletní dividenda

2. října letošního roku společnost deklarovala čtvrtletí dividendu ve výši 0,75 USD na akcii typu A a 0,68 USD na akcii typu B.

Constellation Brands Inc (STZ) -6,1 % na 194,26 USD
Ukazatel   Ukazatel  
Kapitalizace (mld. USD) 37,2 P/E 21,7
Vývoj za letošní rok (%) +20,8 Očekávané P/E 22,6
52týdenní minimum (USD) 150,4 Prům. cílová cena (USD) 226,0
52týdenní maximum (USD) 228,9 Dividendový výnos (%) 1,5

 

Zdroj: Bloomberg, Constellation Brands

Tomáš Novák, Fio banka, a.s.

Tomáš Novák, Fio banka, a.s.

Zdroj: Fio banka

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.