Slabé předvánoční prodeje dolehly na výrobce hraček Mattel i v 1Q roku 2017
Největší světový výrobce hraček Mattel představil výsledky za 1Q 2017, které obnovily obavy ohledně jeho comebacku. Mattel se potýkal s přebytečnými zásobami prodejců hraček kvůli slabému 4Q.
Výsledky společnosti Mattel (MAT) za 1Q 2017 1Q 2017 Konsensus 1Q 2017 1Q 2016 Tržby (mil. USD) 735,6 790,5 869,4 Čistý zisk (mil. USD) -113,2 — -73,0 Očištěný zisk na akcii (EPS, USD/akcie) -0,32 -0,17 -0,14
Finanční výsledky
Kvůli slabým předvánočním prodejům vstoupila severoamerická hračkářství do roku s vyššími zásobami, což zpomalovalo objednávky, uvedla výkonná ředitelka Margo Georgiadis. Tržby v Severní Americe klesly o 23 %, na mezinárodních trzích o 2 %. Společnosti se však dařilo v Asii a Pacifiku (+17 %).
První čtvrtletí je v hračkářském průmyslu obvykle označováno jako „páté čtvrtletí“, jelikož se během něj dořešují problémy ze 4Q, uvedl Gerrick L. Johnson, analytik společnosti BMO. Mattel v něm obvykle dosáhne přibližně 10 % celoročních tržeb. „Jsme přesvědčeni, že jsme v tento moment překonali problémy se zásobami,“ uvedla Georgiadis. Prodeje hraček, které byly na pultech již během 4Q, podle ní během 1Q vzrostly.
Tržby z prodejů panenky Barbie meziročně klesly o 13 %. Mattel zaznamenal růst prodejů ve 2Q a 3Q loňského roku díky novým modelům s více realistickými postavami. Představitelé společnosti nynější pokles připisují vysokým zásobám a vyjádřili důvěru ohledně dalšího vývoje značky.
Meziroční vývoj tržeb značky Barbie
Mattel Inc (MAT) -11,2 % na 22,38 USD Ukazatel Ukazatel Kapitalizace (mld. USD) 7,7 P/E 26,9 Vývoj za letošní rok (%) -18,7 Očekávané P/E 17,3 52týdenní minimum (USD) 22,4 Prům. cílová cena (USD) 28,2 52týdenní maximum (USD) 34,2 Dividendový výnos (%) 6,8 Zdroj: Mattel, The Financial Times, Bloomberg
Jan Tománek, Fio banka, a.s.