Úterý 20. října. Svátek má Vendelín.

Samsung si chce část koláče rostoucího trhu s SSD ukrojit sám pro sebe

08.08.2012 | 14:18 0 Komentářů

Technologický gigant Samsung Electronics (SSU, SSUN) expanduje do dalšího segmentu. Jihokorejský společnost se rozhodla propagovat tzv. solid-state drives (SSD), jenž chce sám prodávat svým zákazníkům přímou cestou.

Disky SSD se liší od klasických pevných disků tím, že spotřebovávají mnohem méně energie, tudíž prodlužují životnost baterie u notebooků, jsou rychlejší a neobsahují pohyblivé součástky, čímž jsou odolnější vůči otřesům. Trh s SSD, jenž mají za úkol nahradit současné pevné disky, by měl růst v tomto roce o 24 % na 6,2 mld. USD. SSD disky doteďka nebyly příliš rozšířeny, jelikož oproti klasickým pevným diskům dokáží nést méně objemu dat za vyšší cenu. Technologie jde ale kupředu a zlevňuje i jejich výroba.

Pro jejich propagaci si již v únoru připravil Samsung speciální marketingovou kampaň, když poslal do Anglie, Francie a Německa svůj „ambulanční" tým, jenž se snažil přesvědčit kolemjdoucí, aby si nechali disk ve svém notebooku zdarma vyměnit. Celé představení a vděčné reakce obsloužených kolemjdoucích natočil na kameru a umístil na server youtube.

Expanzí do tohoto segmentu se snaží Samsung zvýšit svoji aktivitu v prodeji počítačových komponentů, jelikož celkové počítačové odvětví bude zřejmě v tomto roce narozdíl od SSD disků stagnovat.

Zdroj: Bloomberg

Áron Berezkin, Fio banka, a.s.

Zdroj: Fio banka

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.