Úterý 20. října. Svátek má Vendelín.

Řetězec Restaurant Brands International představil výsledky za 4Q, Burger Kingu se daří

12.02.2018 | 20:28 0 Komentářů

Americko-kanadská společnost Restaurant Brands International, která provozuje řetězce Burger King a Tim Hortons, reportovala výsledky za 4Q 2017. Na nich se pozitivně odrazil růst Burger Kingu, ale také jednorázový vliv daňové reformy a odkupu přednostních akcií.

Výsledky společnosti Restaurant Brands International (QSR)
za 4Q 2017
  4Q 2017 Konsensus 4Q 2017 4Q 2016
Tržby (mld. USD) 1,23 1,25 1,11
Čistý zisk (mil. USD) 395 118,4
Očištěný zisk na akcii (EPS, USD/akcie) 0,66* 0,57 0,44

*bez zahrnutí pozitivního vlivu daňové reformy

Burger King táhne výsledky vzhůru, slevové akce měly úspěch

Porovnatelné tržby amerického řetězce s rychlým občerstvením Burger King ve 4Q meziročně vzrostly o 4,6 %, přičemž analytici Consensus Metrix očekávali jen 2,5% růst.

Burger King zaznamenal nejsilnější růst porovnatelných tržeb za poslední téměř dva roky. Celkové tržby Burger Kingu v jeho necelých 16,8 tis. restauracích vzrostly o 12 % na 5,3 mld. USD. Značka svůj růst připisuje intenzivnějším slevovým kampaním – např. nabídce 2 burgerů za 6 USD.

„Během čtvrtletí jsme realizovali několik úspěšných slevových akcí, které pozitivně přispěly k našim výsledkům a věříme, že naše vyvážené menu s oblíbenými produkty za skvělé ceny bude i nadále přispívat k našemu růstu tržeb v dlouhém období, uvedl výkonný ředitel Daniel Schwartz během konferenčního hovoru. V prohlášení společnost svůj úspěch připisuje také vyššímu počtu restaurací, jejich rekonstrukcím a nabídce nových jídel.

Slevovými akcemi o spotřebitele v současné době usiluje řada společností působících ve spotřebním sektoru, uvádí deník The Financial Times a jako příklad uvádí McDonald’s, Wendy’s, Taco Bell. Řetězce tak reagují na zvýšenou konkurenci mezi maloobchodními prodejci potravin, která stlačila jejich cenu dolů, díky čemuž je domácí stravování levnější.

Řetězec Tim Hortons kvůli slabé Kanadě stagnoval, tržby Popeyes Louisiana Kitchen mírně klesly

Kanadský řetězec Tim Hortons, který je známý pro své spíše snídaňově laděné menu s převahou doughnutů a kávy, zaznamenal jen o 0,1% růst porovnatelných tržeb, zatímco analytici čekali růst o 1,2 %.

Společnost Restaurant Brands International minulý rok za 1,8 mld. USD koupila řetězec Popeyes Louisiana Kitchen se zaměřením na smažené kuře. Jeho porovnatelné tržby klesly o 1,3 %, zatímco analytici očekávali pokles o 1,5 %.

Finanční výsledky

Celkové tržby vzrostly o 11 %. Daňová reforma vylepšila čistý zisk společnosti o 252,6 mil. USD. Po očištění o její vliv dosáhnul upravený zisk na akcii 66 centů, horní hranice očekávání analytiků.

Ve 4Q společnost dokončila dříve oznámený výkup přednostních akcií a 5 mil. partnerských podílů, což se také jednorázově pozitivně projevilo na čistém zisku.

Dividenda

Management navrhuje navýšit kvartální dividendu na 45 centů na akcii, předchozí kvartální dividenda činila 21 centů. Za celý rok 2018 zamýšlí vyplatit 1,8 USD na akcii.

Analytik David Palmer z RBC si ve svém hodnocení výsledků klade otázku, zda její zvýšení může v nejbližší době signalizovat blížící se konec série akvizicí. Investoři podle něj budou potěšeni silnými výsledky Burger Kingu a především stabilními výsledky řetězce Tim Hortons.

Restaurant Brands International Inc (QSR) +6,3 % na 60,08 USD
Ukazatel   Ukazatel  
Kapitalizace (mld. USD) 28,3 P/E 29,5
Vývoj za letošní rok (%) -2,3 Očekávané P/E 22,4
52týdenní minimum (USD) 51,8 Prům. cílová cena (USD) 73,7
52týdenní maximum (USD) 68,9 Dividendový výnos (%) 1,3

Zdroj: Restaurant Brands International, Bloomberg, The Financial Times

Jan Tománek, Fio banka, a.s.

Zdroj: Fio banka

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.