CZK/€ 25.155 -0,32%

CZK/$ 23.470 -0,62%

CZK/£ 29.361 -0,01%

CZK/CHF 25.687 -0,48%

20. 07. 2022

0 komentářů

Omnicom zveřejnil výsledky za 2Q, které překonaly odhady analytiků, a zvýšil výhled

 



 

Americká mediální a marketingová společnost Omnicom zveřejnila výsledky za druhý kvartál 2022. Do popředí se dostaly především organické tržby, které vzrostly o 11,3 % a tržby dosáhly 3,57 mld. USD. Očištěný zisk na akcii překonal výhled analytiků (1,58 USD) a dosáhl 1,68 USD. CEO John Wren i analytici hodnotí kvartál pozitivně.

 

Výsledky společnosti Omnicon (OMC) za 2Q 2022
  2Q 2022 Konsensus 2Q 2022 2Q 2021
Tržby (mld. USD)  3,57  3,46 3,57
Čistý zisk (mil. USD) 348,4 348,2
Očištěný zisk na akcii (EPS, USD/akcie) 1,68 1,58 1,46

Výsledky za 2Q

Organické tržby společnosti meziročně vzrostly o 11,3 % při očekávání analytiků 6,6 %. Vliv divestic/akvizic tržby snížil o 6,7 %, měnové kurzy o 4,7 %, a tak celkové tržby byly meziročně o 0,1 % nižší. Čistý zisk meziročně zaznamenal vzrůst o 0,2 mil. USD na 348,4 mil. USD. Očištěný zisk na akcii překonal výhled analytiků (1,58 USD) a dosáhl 1,68 USD.

Organické tržby dle sektorů a regionů

Organické tržby nejvíce vzrostly v segmentu „Experiential“ o 36,6 %. Divize precizního marketingu, který upřednostňuje existující zákazníky před novými, zaznamenala růst o 21 % a sekce veřejných vztahů o 15,8 %.

Mezi regiony se nejvíce dařilo ve Střední Východu a Africe, kde si společnost připsala 28,3 %, dále na evropských trzích s 15,1 % a v Latinské Americe s 14 %.

Výhled

Výkonný ředitel John Wren na konferenčním hovoru s analytiky zvýšil celoroční výhled růstu organických tržeb na rozmezí 6,5-7 % z dřívějších 6-6,5 %.

Vyjádření CEO

„Dařilo se nám velmi dobře napříč všemi ukazateli během 2Q, což vedlo ke dvoucifernému růstu organických tržeb,“ říká výkonný ředitel John Wren a dále pokračuje: „Změny, které jsme uskutečnili v našem portfoliu, přinášejí lepší výsledky našim klientům, díky tomu, že jsme kvalifikovaní jim pomoci digitálně transformovat jejich podnikání, navigovat se v komplexním prostředí a rozšiřovat se ve vysoce rostoucích segmentech jako maloobchodní média a internetový obchod.“

„Do druhé poloviny roku vstupujeme v silné finanční kondici a naše společnost je připravená projít nepříznivým ekonomickým prostředím,“ dodal Wren.

Reakce analytiků

Wells Fargo snižuje cílovou cenu z 84 USD na 73 USD při stálém investičním doporučení “overweight“. Steven Cahall uvedl, že zvýšení výhledu bude stále shledána investory pozitivně, protože jsme slyšeli obavy ohledně potenciálních škrtů.

Analytik společnosti Citigroup Thomas Singlehurst uvádí, že výsledky Omnicomu jsou “povzbuzující“ a měly by být dobře přijaty trhem. Investoři by měli být opatrní v očekávání podobné úrovně od dalších reklamních společností, především WPP a Publicis.

Akcie společnosti Omnicomu (OMC) rostou v předburzovní fázi o 6,94 % na 72,09 USD.

 

Omnicom Group Inc (OMC) rostou o 2,9 % na 67,41 USD
Ukazatel   Ukazatel  
Kapitalizace (mld. USD) 13,8 P/E 10,1
Vývoj za letošní rok (%) -8,0 Očekávané P/E 10,3
52týdenní minimum (USD) 61,3 Prům. cílová cena (USD) 82,8
52týdenní maximum (USD) 91,6 Dividendový výnos (%) 4,2

Zdroj: Bloomberg, Omnicom Group, Reuters

Lucie Bedrníková, Fio banka, a.s.

Loading

Vstoupit do diskuze 0 komentářů

Zdroj a více informací: CII750.cz

 



Diskuze k článku

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna, vyžadované informace jsou označeny hvězdičkou.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *